  • 1. Data: 2004-05-25 19:08:27
    Temat: kupno auta a podatek VAT
    Od: "Drakkar " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Mam pytanie: czy osoba fizyczna nieprowadząca DG kupując używany samochód
    osobowy może uniknąć płacenia podatku posiadając fakturę vat jako dowód
    zakupu? Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej?

    Z gory dzieki za info i pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2004-05-25 21:32:50
    Temat: Re: kupno auta a podatek VAT
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Mam pytanie: czy osoba fizyczna nieprowadząca DG kupując używany samochód
    > osobowy może uniknąć płacenia podatku posiadając fakturę vat jako dowód
    > zakupu? Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej?

    Nie tylko moze uniknac, ale po prostu nie placi, chodzi ci zapewne od
    podatek od czynnosci cywilno-prawnych deklarowany na druku PCC. Jesli kupi
    na fakture jest z tego podatku zwolniona. Podstawy prawnej szukaj w PDoOF
    lub w archiwum grupy.

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 3. Data: 2004-05-25 21:36:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 May 2004, Plissken wrote:
    [...]
    >+ podatek od czynnosci cywilno-prawnych deklarowany na druku PCC. Jesli kupi
    >+ na fakture jest z tego podatku zwolniona. Podstawy prawnej szukaj w PDoOF

    Minor update: w ustawie o PCC :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-05-25 21:43:50
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Minor update: w ustawie o PCC :)

    A ja w sumie usunalem mojego posta, bo w tytule sugerowal autor, ze chcialby
    jako ostateczny odbiorca nie placic VAT od kupowanego samochodu. Nie wiem
    dokladnie o co mu chodzilo, wiec dla pewnosci dokonalem terminate ;)

    pozdrawiam i w sumie duzy podziw dla Ciebie Gotfryd, ze ci sie caly czas
    chce :)

    Marcin K.