  • 1. Data: 2004-05-25 20:59:42
    Temat: PIT-5 a ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "J.KOWALCZYK" <k...@p...onet.pl>

    Temat:
    Liniowy pod.doch od os.fiz, - 19% ,brak możliwości wspólnego opodatkowania z
    małżonkiem a składka na ubezpieczenie zdrowotne płacona za osobę
    współpracującą ( małżonka ) .
    Problem : Podwójna składka na ubezp.zdrowotne w PIT-5.?.
    Józek

  • 2. Data: 2004-05-25 21:27:36
    Temat: Re: PIT-5 a ubezpieczenie zdrowotne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 May 2004, J.KOWALCZYK wrote:

> [...]
    >+ współpracującą ( małżonka ) .
    >+ Problem : Podwójna składka na ubezp.zdrowotne w PIT-5.?.

    Możesz uszczegółowić ?
    Bo nie widzę podwójności...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-05-26 05:51:25
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    > Możesz uszczegółowić ?
    > Bo nie widzę podwójności...
    ------------------------------------
    Mało widoczna ale jest prowadzący działalność i współpracująca dwie
    zdrowotne( chyba że ja coś żle rozumiem).Ja tak odliczam to nie przepis
    fakt.Sprawdzają mi w Skarbowym jak wystepuje o niezaleganie i jakoś nie
    protestowały.
    Wiola

  • 4. Data: 2004-05-26 06:06:21
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdrowotne( chyba że ja coś żle rozumiem).Ja tak odliczam to nie przepis
    > fakt.Sprawdzają mi w Skarbowym jak wystepuje o niezaleganie i jakoś nie
    ------------------------------
    Jeszcze mały cytat z ustawy
    "Art. 27b. 1. Podatek dochodowy, obliczony zgodnie z art. 27 lub art. 30c, w
    pierwszej kolejności ulega obniżeniu o kwotę składki na powszechne
    ubezpieczenie zdrowotne:

    1) opłaconej w roku podatkowym bezpośrednio przez podatnika zgodnie z
    przepisami o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia"
    A składke zdrowotna płaci prowadzący działalność za osobę współpracująca
    czyli odliczasz.
    Wiola

  • 5. Data: 2004-05-26 07:10:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 May 2004, Wiola wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > zdrowotne( chyba że ja coś żle rozumiem).Ja tak odliczam to nie przepis

    No dobrze że odliczasz. Gdzie *PODWÓJNOŚĆ* ? Odliczas wg tego CO
    ZAPŁACIŁAS, a nie że płacisz 200 zł i odliczasz 400 !

> [...]
    >+ przepisami o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia"
    >+ A składke zdrowotna płaci prowadzący działalność za osobę współpracująca

    No owszem. Jest sobie osoba płacąca te pi razy oko 140 zł "za siebie".
    To je odlicza. Dokładniej sto trzydzieści i coś z 7,75% zamiast 8,25.
    Ktoś inny płaci 280 zł (a co, nie wolno mieć większej podstawy ??),
    no to odlicza jakieś 270.
    A jeszcze ktoś inny płaci 280 zł - bo za siebie i za małżonka. No to
    też odlicza owe ~270 zł. Płaci RAZ i odlicza RAZ.
    Jak na mój gust :) oczywiście.
    "Podwójność" to by była jakby jedne i te same 140 zł były raz odliczane
    na PIT-5L prowadzącego i drugi raz na PIT-5 małżonka (zakładając że
    ów ma inne dochody i go składa) ale do tego podstaw nie widzę, dlatego
    pytam co poeta ma na myśli :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-05-26 09:12:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wiola napisał:

> [...]
    > zdrowotne( chyba że ja coś żle rozumiem).Ja tak odliczam to nie przepis
    > fakt.Sprawdzają mi w Skarbowym jak wystepuje o niezaleganie i jakoś nie

    Ała... Wiola, ja cie prosze, pisz po polsku.
    Jak przeczytam dwa razy to zgade o co Ci chodzi, ale aż zęby bolą.
    Czasowniki sa do wstawiania do zdania a nie do połykania. Znaki
    interpunkcyjne też.
    Prosze cie. Czas to pieniądz, ale chyba Cię na parę czasowników i
    poprawną fleksje jeszcze stać? ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-05-26 09:52:11
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Maddy"

> [...]
    > interpunkcyjne też.
    > Prosze cie. Czas to pieniądz, ale chyba Cię na parę czasowników i
    O rany jakies czasowniki potrzebne w przepisach ?
    Dobra żartuje wiem pisze tak czasami na skróty że tylko ja wiem o co chodzi
    .Obiecuje poprawe ale czy mi sie uda nie wiem.Już chyba jakies skrzywienie z
    tym mam.
    Wiola