  • 1. Data: 2003-07-14 12:01:50
    Temat: kupno samochodu i zawieszenie dzialalnosci?
    Od: "xxar" <x...@N...pl>

    witam,
    co by sie stalo gdybym za pieniadze z faktury, ktora zaplacil mi klient ok.
    10 000 PLN + VAT kupij samochod (na firme oczywiscice - rozliczajac w ten
    sposob VAT z faktury), a nastepnie zawiesil dzialnosc gospodarcza.
    czy US moze ubiegac sie o splate VATu?
    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.

    ps.
    nadmieniam ze jestem kompletnym laikiem w tych sprawach wiec prosze aby
    komentarze byly dla takowych zrozumiale.

  • 2. Data: 2003-07-15 06:19:50
    Temat: Re: kupno samochodu i zawieszenie dzialalnosci?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "xxar" <x...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 10 000 PLN + VAT kupij samochod (na firme oczywiscice - rozliczajac w ten
    > sposob VAT z faktury), a nastepnie zawiesil dzialnosc gospodarcza.
    Samo zawieszenie działalnoście nie powoduje obowiązku zapłaty Vatu
    .Natomiast co dzięki temu chcesz zyskać to nie wiem ? Chcesz prowadzić firmy
    czy tylko tworzyć firme na jedną transakcje ?
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-07-15 08:13:26
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "xxar" <x...@N...pl> wrote in message
> [...]
    > nadmieniam ze jestem kompletnym laikiem w tych sprawach wiec prosze aby
    > komentarze byly dla takowych zrozumiale.

    a wiesz, że żeby odliczyć VAT to musisz kupić samochód CIĘŻAROWY Z
    HOMOLOGACJĄ??

    Magda

  • 4. Data: 2003-07-15 10:56:33
    Od: "xxar" <x...@N...pl>

> [...]
    firmy
    > czy tylko tworzyć firme na jedną transakcje ?

    juz ci odpisuje:
    otoz chodzi o to, ze prawdopodonie nie bedzie mnie w kraju od jesieni przez
    dluzszy okres czasu
    wiec ostatnie pieniadze wole w cos zainwestowac (tu samochod) niz placic
    2200PLN panstwu.
    a moje pytanie wynika z obawy o US skarbowy, ktory wydawolo mi sie moze
    roscic sobie prawo do odliczonego VAT z faktrury skoro zawiesze dzialalnosc.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-07-15 13:02:08
    Od: "xxar" <x...@N...pl>

    > a wiesz, że żeby odliczyć VAT to musisz kupić samochód CIĘŻAROWY Z
    > HOMOLOGACJĄ??

    tak to wiem.
    a moze jakas opinia, sugestia bezposrednio dotyczaca pytania :))

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-07-16 01:51:32
    Temat: Re[2]: kupno samochodu i zawieszenie dzialalnosci?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    >co by sie stalo gdybym za pieniadze z faktury, ktora zaplacil mi klient ok.
    >10 000 PLN + VAT kupij samochod (na firme oczywiscice - rozliczajac w ten
    >sposob VAT z faktury),

    Mozesz kupic samochod - warunki znasz.

    > a nastepnie zawiesil dzialnosc gospodarcza.

    Nic.

    >czy US moze ubiegac sie o splate VATu?

    Moze probowac (np. w trakcie kontroli podwazyc zasadnosc zakupu, skoro
    samochod nie sluzy osiaganiu przychodow). Ale IMO szansa na takie
    dzialanie US jest nikla.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl