  • 1. Data: 2003-07-14 07:46:47
    Temat: faktura za usługę wykonaną w Polsce dla os. zagranicznej
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam,
    wykonaliśmy usługę w kraju dla firmy niemieckiej. wystawiliśmy f-rę VAT bo
    jesteśmy vatowcami. Niemcy zwrócili nam fakturę z dopiskiem że mamy wystawić f-
    rę bez Vatu. Czy możemy tak zrobić ?
    Proszę o pilna odpowiedź i z góry dziękuje.
    pzdr

  • 2. Data: 2003-07-14 11:43:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jul 2003 l...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ jesteśmy vatowcami. Niemcy zwrócili nam fakturę z dopiskiem że mamy wystawić f-

    Chcieli niefaktury czy chcieli faktury *baz VATu* ?
    Tak po polsku: ile tego VATu było ? ;)
    Chodzi być może o to że eksport jest objęty VATem 0%, coby jak
    najwięcej wyeksportować :), ale jak się posługiwać owym 0% to
    ci nie powiem ;) (bo nie eksportuję - ale temat się regulanie
    przewija, przejrzyj może w archiwum)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-07-14 12:06:26
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > najwięcej wyeksportować :), ale jak się posługiwać owym 0% to
    > ci nie powiem ;) (bo nie eksportuję - ale temat się regulanie

    Gdzieś mi wcięło pierwszy post i dlatego się tutaj podpinam:

    Ustawa z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym ze wszystkimi możliwymi zmianami...

    Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:

    6) eksporcie usług - rozumie się przez to usługi wykonywane przez podatnika
    _poza_ państwową granicą Rzeczypospolitej Polskiej,

    Czyli jak usługa wykonana w kraju to jest to normalna usługa wykonana w
    kraju i VAT należy naliczyć.
    pzdr
    Kasia

  • 4. Data: 2003-07-14 13:32:58
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:beu6cf$704$1@druid.ceti.pl...

> [...]
    > _poza_ państwową granicą Rzeczypospolitej Polskiej,
    >
    > Czyli jak usługa wykonana w kraju to jest to normalna usługa wykonana w

    W innym miejscu tej ustawy (gdzies przy poczatku) jest napisane, ze jesli
    siedziba odbiorcy uslugi jest poza granicami Polski, to usluge traktuje sie
    jako wykonywana poza krajem. Troche to brzmi zagmatwanie, ale tak jest. Mam
    na to nawet papier z US, bo skladalem zapytanie w tej sprawie

    pzdr
    Arkadesh

  • 5. Data: 2003-07-14 13:58:06
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    >
    > 6) eksporcie usług - rozumie się przez to usługi wykonywane przez
    podatnika
    > _poza_ państwową granicą Rzeczypospolitej Polskiej,

    Jeśli się nie mylę to powyższa chora definicja ma być
    niedługo zmieniona na zgodną z UE co powinno wyeliminować
    dużą część obecnych problemów.
    Niestety na razie nie znam szczegółów :(

    pozd.Pix

  • 6. Data: 2003-07-14 14:15:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    jest. Mam
    > na to nawet papier z US, bo skladalem zapytanie w tej sprawie

    To "przeniesienie siedziby" dotyczy tylko określonych usług.
    Tych określonych w art 4 pkt 2 lit. c)-e)

  • 7. Data: 2003-07-14 14:17:05
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Mam
    > na to nawet papier z US, bo skladalem zapytanie w tej sprawie

    A nie pomyliło Ci się czasem z importem usług?

    5) imporcie usług - rozumie się przez to usługi świadczone na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, za których wykonanie należność jest przekazywana
    osobie lub jednostce mającej siedzibę bądź miejsce zamieszkania za granicą,
    a także usługi turystyki wyjazdowej,

    Ja na piśmie niestety nie mam nic :( Jedynie kilkadziesiąt minut rozmów
    telefonicznych z paniami z różnych urzędów skarbowych...

    A możesz w wolnej chwili poszukać tego pisma i napisać dokładnie, w którym
    miejscu w ustawie jest coś takiego? Z góry dzięki!
    pzdr
    Kasia

  • 8. Data: 2003-07-14 16:03:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > To "przeniesienie siedziby" dotyczy tylko określonych usług.
    > Tych określonych w art 4 pkt 2 lit. c)-e)

    Oczywiście chodzi o "przeniesienie"
    miejsca wykonania usługi

  • 9. Data: 2003-07-14 19:11:50
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:beue1c$9jk$1@druid.ceti.pl...

    > A nie pomyliło Ci się czasem z importem usług?

    nie.. jestem jak najbardziej eksporterem.

    > A możesz w wolnej chwili poszukać tego pisma i napisać dokładnie, w którym
    > miejscu w ustawie jest coś takiego? Z góry dzięki!

    Art 4 a
    1. W przypadku świadczenia usług, o których mowa w art. 4 pkt 2 lit. c)-e),
    przez osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej
    oraz osoby fizyczne mające siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej na rzecz:
    1) osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie mających osobowości
    prawnej oraz osób fizycznych mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - miejscem świadczenia usług jest
    miejsce, gdzie świadczący usługę posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania,

    2) osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie mających osobowości
    prawnej oraz osób fizycznych mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
    granicami Rzeczypospolitej Polskiej - miejscem świadczenia usług jest
    miejsce, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania, z
    zastrzeżeniem ust. 2.

    pzdr
    Arkadesh

  • 10. Data: 2003-07-15 08:08:58
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

> [...]
    > granicami Rzeczypospolitej Polskiej - miejscem świadczenia usług jest
    > miejsce, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania, z

    Dzięki! Mnie to jednak nie dotyczy :(
    pzdr
    Kasia