  • 1. Data: 2003-07-14 06:48:35
    Temat: księgowanie wartości niematerialnych i prawnych
    Od: "wd40" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam, dzieki że zajrzałe(a)ś, może potrafisz rozwiązać nastepujący problem.

    Prowadzę KPiR bez VAT. Napisałem specjalistyczne oprogramowanie, na które mam
    nabywcę.
    1)Jednak nie wiem co zaksięgować w KUP i jakich użyć dokumentów księgowych.
    przykładowo:
    cena sprzedaży oprogramowania: 10.000zł
    w KPiR (przychody - kol. 7) wpisuję rachunek, który wystawiłem.
    Czy w pozostałe wydatki (kol. 14) mogę wpisać 5.000zł (50%) na podstawie
    dokumentu wewnętrznego.
    2)Jak ta sytuacja będzie wyglądała przy wartości towaru/usługi <3000zł?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-14 16:03:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik wd40 napisał:

    > w KPiR (przychody - kol. 7) wpisuję rachunek, który wystawiłem.
    > Czy w pozostałe wydatki (kol. 14) mogę wpisać 5.000zł (50%) na podstawie
    > dokumentu wewnętrznego.

    Nie. Jako przedsiębiorcy przysługuja Ci tyko te koszty które faktycznie
    poniesłes. Nie ma zryczałtoweanych kosztów w KPiR.

    > 2)Jak ta sytuacja będzie wyglądała przy wartości towaru/usługi <3000zł?
    Tak samo. Przychód = kwota z rachunku który wystawiłeś, koszty = kwoty z
    rachunków lub faktur lub innych dopuszczonych porzez ustawodawce dokumentów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl