  • 1. Data: 2005-03-10 12:18:26
    Temat: VAT: kupno-sprzedaz towaru poza Polska a platnosci krajowe.
    Od: Lucash <l...@g...pl>

    Witam

    Mała polska firma kupuje (jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem...) na
    Ukrainie, na zakladzie producenta tracice (drewno iglaste), nastepnie
    sprzedaje towar innej polskiej (miejscem sprzadazy jest ten sam zaklad
    -Ukraina), ktora wiezie towar do Polski i w zw. z tym wproawdza go na
    obszar celny PL. Czyli typowe posrednictwo...

    Od strony logistycznej wyglada to tak,iz prducent od razu laduje towar
    na samochody podstawione przez ostatecznego kupujcego.

    Jesli chodzi o platnosci: ta druga firma (ostateczny klient) wplaca
    pieniadze w dniu zaladunku 1-ej polskiej firmie, z konta bankowego w PL
    na konto bankowe takze w PL, ktore nastepnie sa transferowane za granice.
    W zwiazku z tym mam pytanie: czy posrednik (1-sza polska firma) wystawia
    fakture VAT ze stawka 0% czy normalna - czyli 22%.

    Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi, zdaje sobie sprawe, iz problem
    nie nalezy do codziennych (smie tak twierdzic po sporej ilosci czasu
    spedzonego na googlowaniu...).

    Pozdrawiam LP

  • 2. Data: 2005-03-10 16:02:26
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi, zdaje sobie sprawe, iz problem
    > nie nalezy do codziennych (smie tak twierdzic po sporej ilosci czasu

    Problem należy do codziennych.
    Stawka 22%.Przecież to zwykła sprzedaż w kraju jest.....

    Pozdr

  • 3. Data: 2005-03-10 17:11:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jot.be wrote:

    > Problem należy do codziennych.
    > Stawka 22%.Przecież to zwykła sprzedaż w kraju jest.....

    Można jeszcze obstawiać wersję, że nie podlega :-)
    czyli ani 0% ani 22%, ale nie podejmuję się dzisiaj
    bronić tej wersji.

  • 4. Data: 2005-03-10 19:08:12
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lucash" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi, zdaje sobie sprawe, iz problem nie
    > nalezy do codziennych (smie tak twierdzic po sporej ilosci czasu

    Cosik mnie się zdaje, że taka transakcja nie podlaega VAT dla sprzedającego,
    kupujący zapłaci go w UC

    Stasiek G.

  • 5. Data: 2005-03-11 12:53:19
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

> [...]
    > -Ukraina), ktora wiezie towar do Polski i w zw. z tym wproawdza go na
    > obszar celny PL. Czyli typowe posrednictwo...

    żadne pośrednictwo tylko zwykły handel
    a ponieważ transakcja ( czyli przeniesienie prawa własności towaru)
    następuje poza obszarem celnym UE ( bo jak pisałeś to właśnie druga polska
    firma dokonuje odprawy celnej) , w tym wypadku nie podlega przepisom prawa
    polskiego w zakresie "ograniczonego obowiązku podatkowego" - tłumacząc na
    polski wystawiasz najzwyklejszą fakturę, bez zabawy w te bajerki z vatem ,
    bo vatu nie ma i już
    natomiast w zakresie "nieograniczonego obowiązku podatkowego" - czyli na
    nasze twój podatek dochodowy - oczywiście wpisujesz dochód i koszt tej
    transakcji do swoich książek
    musisz pamiętać też, jeżeli jesteś vatowcem, że w dokumentach vat i
    deklaracji vat-7 ta transakcja nie może być wykazywana

    UWAGA!! Jeżeli twoja firma ma osobowość prawną musisz taką transakcję
    wykazać w deklaracji CIT-2 w pozycjach "dochody i koszty poza granicami
    kraju"

    > Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi, zdaje sobie sprawe, iz problem
    > nie nalezy do codziennych (smie tak twierdzic po sporej ilosci czasu
    > spedzonego na googlowaniu...).

    google raczej nie są źródłem prawa :)))

  • 6. Data: 2005-03-14 11:43:47
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > UWAGA!! Jeżeli twoja firma ma osobowość prawną musisz taką transakcję
    > wykazać w deklaracji CIT-2 w pozycjach "dochody i koszty poza granicami

    Jeśli to ta druga firma odprawia to masz rację.Nie wczytałem się.
    Ale odprawa tego w ten sposób w Polsce to karkołomne zajęcie będzie :o).

    Poza tym ostateczny odbiorca odbierając to własny transportem będzie miał
    własciwie nieograniczony dostęp do dokumentów handlowych wystawianych
    przez firmę ukraińską, bo musi jakiś ichniejszy dokumnet eksportowy
    dotaszczyć
    do granicy.

    pozdr

  • 7. Data: 2005-03-15 12:51:20
    Od: Lucash <l...@g...pl>

    Faust napisał(a):
> [...]
    >
    > UWAGA!! Jeżeli twoja firma ma osobowość prawną musisz taką transakcję
    > wykazać w deklaracji CIT-2 w pozycjach "dochody i koszty poza granicami

    Wielkie dzieki. To co piszesz jest spojne z tym co wyczytalem na stronie
    IS w Gdansku (link ponizej).

    > google raczej nie są źródłem prawa :)))

    Wiem, wiem choc tym razem sie przydalo :-) :
    http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=723

    Pozdr.
    Lukasz