    From: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kwota wolna
    Date: Sun, 21 Jul 2002 21:03:48 +0200

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:aheta4$2cv5$1@pingwin.acn.pl...
    > Witam,
    >
    > czy ktoś mógłby mi wytłumaczyuć co to jest kwota wolna w wynagrodzeniu
    > pracowniczym?

    Wynika to z kwoty wolnej od opodatkowania (patrz ustawa o PDOF).

    > Tak się składa, że w moim wynagrodzeniu kwota wolna wynosi 0 zł i w
    związku
    > z tym otrzymuję kilkadziesiąt złotych mniej poborów niż moi znajomi o tym
    > samym uposażeniu brutto.

    Byc moze zlozyles oswiadczenie, ze nie masz do niej prawa (masz DG, wynajem
    itp.).
    Wtedy kwote wolna od podatku "odbierasz" sobie w PIT-5 skladanym osobiscie
    do US.
    Jezeli nie masz tytulu, ktory obliguje Ciebie do osobistego placenia
    zaliczki na podatek, to zglos sie po wyjasnienia do pracodawcy

    Karol