  • Data: 2005-11-11 11:31:58
    Temat: Re: kwota wolna od podatku vs.podatek od najmu
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Prawdopodobieństwo, że ktoś w US dopatrzy się tej nieprowidłowości jest
    > bardzo małe, ale niezerowe. Konsekwencje mogą być wtedy przykre.

    Może w tym przypadku warto by było wpłacić środki do us tytułem opóźnienia w
    opłatach zaliczki z tytułu najmu i uzyskiwania dochodu ?ewentualnie dołączyć
    jakieś pisemko wyjaśniające ?(!)

    > Ja bym poinformaował pracodawcę w tej chwili żeby nie odliczał na
    > przyszłość i nie wracał do tego co było

    > Dokładnie tak jest. I o zmianie tej sytuacji ma obowiązek powiadomić.

    Czy jest sens powiadamiać w tym roku kalendarzowym pracodawcę o zaprzestaniu
    potrącania zaliczek na podatek dochodowy, skoro kwota wolna od podatku już
    została uzyskana w dochodzie?a z informacji od księgowośći wynika, że osoba
    prawna(pracodawca)w ten czy inny sposób ma obwiązek odprowadzać zaliczkę na
    podatek za pracownika.Z tego wynika że pracodawca stosuje uproszczone
    zaliczki 1/12 kwoty wolnej od podatku tj.44,17 pln/msc.