    From: "Michał" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kwota wolna od podatku vs.podatek od najmu
    Date: Mon, 14 Nov 2005 19:16:40 +0100

    > Jakiego opóźnienia? W poście oryginalnym nic nie było o opóźnieniu w
    > opłacie zaliczek z najmu. Ta brakująca kwota wynika z bezprawnego
    > odliczania kwoty wolnej przy zaliczce z umowy o pracę. W tym wypadku
    > zdecydowanie nie zależy jej wpłacać samemu. Bo tym, który powinien te
    > środki wpłacić jest pracodawca. Tylko, że o tym nie wiedział bo go
    > praownik nie poinformował. Jeśli ty wpłacisz to US kompletnie nie
    > będzie wiedział co to jest i za co.

    ok, widzę że coś się zagmatwało więć wygląda to tak.
    1.Pracodwaca odlicza co miesiąc zaliczkę na podatek dochodowy.
    2.Wynajmujący mieszkanie pobiera opłatę tytułem najmu;najem jest na zasadach
    ogólnych, z której powinien odprowadzić podatek do us do każdego 20-ego dnia
    miesiąca.
    3.Pracodawca nie został poinformowany,że pracownik prowadzi takową
    działalność, więc zaliczkę odprowadza dalej sam.
    4. Księgowości zakładu pracy informuje, że pracodawca przekazuje
    miesięcznie kwotę 44,17 pln tytułem zaliczki na podatek dochodowy co nam
    daje kwotę ok.530,10pln(44,17*12msc)wg.mnie jest to kwota wolna od podatku.

    W przypadku,gdy kwota należnego podatku z tytułu najmu mieszkania nie
    została odprowadzana do us do wysokości kwoty wolnej
    tj.2790pln(2790*19%=530,10pln), wynajmujący ma obowiązek ją odprowadzić?czy
    wystarczy że pracodawca sam odprowadza zaliczkę z tytułu kwoty wolnej.?