  • 1. Data: 2003-12-30 14:28:31
    Temat: licencja
    Od: "BK" <k...@f...polbox.pl>

    Sprzedaję licencję na wytworzony we własnym zakresie program dla firmy,
    której jestem pracownikiem.
    Jak to udokumentować (rachunek?) oraz czy podlega to składkom na zus czy też
    nie. Czy mogę zastosować koszty 50%?
    Może ktoś z grupowiczów miał jakieś doświadczenia w tej materii.

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

  • 2. Data: 2003-12-31 09:33:01
    Temat: Re: licencja
    Od: "BK" <k...@f...polbox.pl>

    witam raz jeszcze

    w związku z tym, iż nikt nie odpowiedział, a w tym czasie miałem dosyć czasu
    aby to sobie przeanalizować przedstawiam wnioski i poddaję je ewentualnej
    dyskusji:
    1) wynagrodzenie z tytułu korzystania z utworu (udzielenie licencji) nie
    podlega składkom na ub.emerytalne i rentowe w związku z art.9 ust.1, gdyż
    nie spełnia wymogu ".. obejmowane ubezpieczeniami tylko z tytułu stosunku
    pracy, umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy o świadczenie
    usług..."
    2) w związku z pkt. 1 wynagrodzenie nie podlega również składkce zdrowotnej
    3) stosuje się 50% KUP w związku z art.22 ust.9 pkt.3 UPOF
    4) jest to przychód określony w art.18 UPOF
    5) podatek wynosi 20% a płatnikiem jest wypłacający wynagrodzenie - art. 41
    ust.1

  • 3. Data: 2003-12-31 10:37:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Dec 2003, BK wrote:
    [...]
    >+ aby to sobie przeanalizować przedstawiam wnioski i poddaję je ewentualnej
    >+ dyskusji:

    IMHO nie ma o czym :) - bo taka jest powszechna praktyka.
    Ja tam czasem marudzę że:
    [...]
    >+ 3) stosuje się 50% KUP w związku z art.22 ust.9 pkt.3 UPOF

    ...trzeba pilnować żeby umowa nie obejmowała "czynności technicznych"
    takich jak np. wdrożenie, bo takie wdrożenie to NA PEWNO "prawo
    majątkowe" nie jest :) (tylko "zwykła" usługa).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-04 22:23:15
    Od: "Bohdan" <k...@f...polbox.pl>

    Dziękuję za poniższą odpowiedź, zawsze to człek bardziej ukojony. Dla mnie
    akurat to pierwszy taki przypadek więc tym większa radość, że zgodne(mój
    wniosek) to jest z powszechną praktyką (choć zdarza się, że praktyka nie
    zasze z ewidentnymi zapisami prawa).
    Bohdan

    wiadomości
    zjan.zabrze.pl...