  • 1. Data: 2004-08-30 12:45:28
    Temat: licencja MF
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Witam

    Czy ktoś niedawno zdawał egzamin na licencję MF uprawniającą do prowadzenia
    usługowego ksiąg rachunkowych?
    Byłabym wdzięczna za przynajmniej skrótowe przybliżenie treści, czy
    chociażby tematyki zadań tekstowych.

    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2004-08-31 05:25:16
    Temat: Re: licencja MF
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Kalina" <d...@s...pl .invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    prowadzenia
    > usługowego ksiąg rachunkowych?
    > Byłabym wdzięczna za przynajmniej skrótowe przybliżenie treści, czy

    Znajomy zdawał i zdał (gratulacje!) egzamin w czerwcu.
    Dostałem od niego kilka słów nt. egzaminu - mam nadzieję, że nie będzie miał
    nic przeciwko 'rzuceniu' tego na grupę:

    [...]
    I test
    - połowa pytań (80) jest z rachunkowości
    - jest dużo pytań z ustawy o VAT, PDOF, PDOP - są to pytania bardzo
    szczegółowe, nie o filozofię przepisu a o jego konkretne brzmienie więc
    najlepiej znaleźć dany przepis w konkretnej ustawie
    - jest po kilka pytań z "wekslów", prawa upadłościowego, kodeksu spółek
    handlowych etc. - także do znalezienia w tekstach ustaw

    II zadania
    1. Policzyć podatek - i tu w różnych grupach we różnych dniach byłu
    wszystkie kombinacje małżeństw, ulg, wysokich dochodów itd.
    2. Zadekretować zdarzenia gospodarcze:
    - warto przypomnieć sobie wszystko o środkach trwałych (sprzedaż, kradzież
    likwidacje, zakup itd.)
    - warto przypomnieć sobie odchylenia od stałych cen ewidencyjnych
    3. Policzyć wysokość składek na ubezpieczenia społeczne (czasem zdrowotne) -
    tu znowu były w różnych grupach i dniach wszystkie kombinacje, a więc:
    pracownika, osoby prowadzącej działalność, współpracującej i przy chorobie,
    rozpoczęciu działalności od np 10-dnia miesiąca itd.
    4. U mnie było "głupawe" zadanie: policzyć podatek należny i naliczony mając
    dane kwoty netto oraz stopy podatku (działanie na kalkulatorze i koniec); w
    innych grupach było zadanie typu: policzyć odsetki od niezapłaconej w
    terminie kwoty na dany dzień
    5. Było też (za małą ilość pkt.) zadanie opisowe - u mnie jaki błąd popełnił
    pełnomocnik jednoosobowej spółki z o.o. zakładający inną spółkę jednoosobową
    w innych grupach było np. pytanie jakie usługi oferuje bank firmie, w innej
    co to jest akredytywa itd.
    [...]

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński