  • 1. Data: 2011-05-01 18:39:42
    Temat: likwidacja działalności z dniem 31 maja
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    czy dobrze rozumuję, że aby zlikwidować DG OF z dniem 31 maja muszę:

    a) zawiadomić Naczelnika US o inwentaryzacji końcowej

    b) sprzedać sprzęt typu laptop (ewidencji żadnych nie prowadzę, ale rok
    temu kupowałem laptopa, więc może się ktoś przyczepić?)

    c) złożyć druczek o likwidacji do Urzędu Gminy

    d) spisać remanent: 0zł

    e) wysłać pit-11 zleceniobiorcom (w jakim terminie?)

    f) wysłać pit-4r za zleceniobiorców (w jakim terminie?)

    i zapomnieć o sprawie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-05-01 18:54:32
    Temat: Re: likwidacja działalności z dniem 31 maja
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > i zapomnieć o sprawie?

    jeszcze tak mi przyszło: A co z kontem bankowym? Jego likwidacja pewnie
    zajmie dłuższy czas. To nie będzie przeszkadzało, że to konto będzie
    sobie kwitło dłużej niż DG OF?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2011-05-01 19:48:52
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > jeszcze tak mi przyszło: A co z kontem bankowym? Jego likwidacja pewnie
    > zajmie dłuższy czas. To nie będzie przeszkadzało, że to konto będzie
    > sobie kwitło dłużej niż DG OF?

    Nawet powinno. Czasami ludzie przeciez zwroty maja.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-05-01 20:06:05
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > Witam,
    >
    > czy dobrze rozumuję, że aby zlikwidować DG OF z dniem 31 maja muszę:

    > a) zawiadomić Naczelnika US o inwentaryzacji końcowej

    na co najmniej 7 dni przed dniem spisu

    > b) sprzedać sprzęt typu laptop (ewidencji żadnych nie prowadzę, ale rok
    > temu kupowałem laptopa, więc może się ktoś przyczepić?)

    Jezeli nie jestes vatowcem, to w sumie nie musisz, jezeli do 2 (?)
    czerwca 2017 go nie sprzedasz, ale do remanentu wtedy pojdzie.

    > c) złożyć druczek o likwidacji do Urzędu Gminy

    Edg-1. Koniecznie przeczytaj instrukcje wypelniania. Przy likwidacji
    (podobnie jak i przy zawieszeniu) bardzo malo jest do wypelniania.

    Sam sie wyrejestrowujesz z ubezpieczen (zwua).

    > d) spisać remanent: 0zł

    Jezeli byc cos jednak zostalo, to pamietaj, ze teraz jest troche inny
    "wzor" remanentu likwidacyjnego (art. 24 ust. 3a).

    > e) wysłać pit-11 zleceniobiorcom (w jakim terminie?)
    >
    > f) wysłać pit-4r za zleceniobiorców (w jakim terminie?)

    Co do pit-ow, to ja bym pewnie wszystko wyslal najpozniej 31 maja.

    > i zapomnieć o sprawie?

    Moze lepiej nie. W koncu jakos pita za 2011 bedziesz musial zlozyc.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-05-02 17:40:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 01 May 2011 20:39:42 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > b) sprzedać sprzęt typu laptop (ewidencji żadnych nie prowadzę, ale rok
    > temu kupowałem laptopa, więc może się ktoś przyczepić?)

    Jaka była cena, na jakiej podstawie wliczyłeś w koszty i dlaczego nie
    masz ewidencji wyposażenia (choćby pustej)?

  • 6. Data: 2011-05-02 18:05:37
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-05-01, o godz. 20:39:42
    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał(a):

    > d) spisać remanent: 0zł

    A "kartonik koszulek dla pryszczersów" wyparował ?
    Tak z dobrego serca pytam ;)

    Tomek

  • 7. Data: 2011-05-02 18:46:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.05.2011 19:40, jureq pisze:

    > Jaka była cena,

    1200zł mniej więcej.

    > na jakiej podstawie wliczyłeś w koszty

    Faktury zakupu.

    > i dlaczego nie
    > masz ewidencji wyposażenia (choćby pustej)?

    No pustą mam.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2011-05-02 18:46:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.05.2011 20:05, tomek pisze:

    > A "kartonik koszulek dla pryszczersów" wyparował ?

    Sprzedałem po cenach zakupu już przed remanentem rocznym, żeby nie
    musieć się bawić w przepisywanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2011-05-02 21:07:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.05.2011 22:06, elephanto pisze:
    > (art. 24 ust. 3a).

    A jakiego dokumentu? Bo ani rozporządzenie o PKPiR ani ustawa o VAT mi
    nie pasuje.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2011-05-03 07:42:32
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > A jakiego dokumentu? Bo ani rozporządzenie o PKPiR ani ustawa o VAT mi
    > nie pasuje.

    To jeszcze PDOF zostaje.

    --
    Adam