  • 1. Data: 2011-05-01 07:12:10
    Temat: import z Chin, Honkkongu itp, faktura?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Znalazłem produkt na ebay/alibaba/dealextreme, sprzedawca z
    chin/honkongu, stamtąd jest wysyłka, płatność paypal, przesyłka darmowa
    :) Nic tylko zrobić jakiś biznes...

    Kliknąłem na próbę, po tygodniu przyszła paczka (zwykłą pocztą naszą
    polską przyniesiona) - żadnych ceł, żadnych opłat, żadnej faktury,
    nic... Jak to teraz kurde sprzedać legalnie?

    Kliknąłem drugi raz - paczka przyszła po 12 dniach, ale załączoną
    karteczką "Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - obrót
    pocztowy (przywóz)", wartość i stawka celna - wzięta z sufitu, ale
    mniejwięcej nawet przyzwoita. Musiałem dopłacić kilka zł vatu (plus
    jakieś 5zł za wystawienie tego druczka). Nadal (poza papierkiem z urzędu
    celnego z vatem) brak faktury/rachunku, więc nie wiem skąd wartość UC wziął.

    Jak to zrobić, by to dobrze zrobić, by w końcu kupić "na firmę", bez
    problemu wrzucić w koszty/jako towar itp? Co z vatem? Z chińczykiem
    współpraca zerowa, kontaktu brak - klikasz i masz, niczego nie wymagaj,
    na maile odpowiada automatem z automatycznego tłumacza chk>eng - bełkot.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-05-01 07:32:41
    Temat: Re: import z Chin, Honkkongu itp, faktura?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-01 09:12, BartekK wrote:
> [...]
    > współpraca zerowa, kontaktu brak - klikasz i masz, niczego nie wymagaj,
    > na maile odpowiada automatem z automatycznego tłumacza chk>eng - bełkot.

    W drugim przypadku sytuacja jest w miarę klarowna, ponieważ odpowiednia
    procedura celna została wszczęta i towar został dopuszczony do obrotu.

    W wyniku tej procedury został wystawiony kwit "Dokument potwierdzający
    [...]" który jest równoważny SAD-owi. Jedyny problem jaki możesz mieć to
    brak możliwości odliczenia VAT-u - zgaduję, że na kwicie nie ma Twoich
    danych "firmowych".

    W pierwszym przypadku (nieotwartą) przesyłkę należy dostarczyć (wraz z
    SAD-em) do urzędu celnego i bez problemu powinni Ci ją oclić.

    Jeśli natomiast chodzi o podatek dochodowy, to masz dwie opcje:
    - albo postępować zgodnie z ustawą (o PDOF) i wtedy na podstawie
    potwierdzenie transakcji z <baczność> BANKU <spocznij> PayPal wpuszczasz
    to w koszty. BTW, zgłosiłeś oczywiście konto PayPal w US :-)
    - albo postępować zgodnie z rozporządzeniem ("o prowadzeniu PKPiR" i
    wtedy KUP nie masz.

    Oczywiście pierwszeństwo przed rozporządzeniem ma ustawa (minister był
    łaskaw przekroczyć delegacje ustawowe).

    Tak to mniej więcej wygląda. Oczywiście każdy bawi się za swoje
    pieniądze, tak więc nie miej pretensji jeśli jakiś nawiedzony kontroler
    Ci to zakwestionuje.

    Piotrek

  • 3. Data: 2011-05-01 07:41:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-01 09:32, Piotrek wrote:
    > W pierwszym przypadku (nieotwartą) przesyłkę należy dostarczyć (wraz z
    > SAD-em) do urzędu celnego i bez problemu powinni Ci ją oclić.

    Możesz kazać adresować przesyłki tak, ażeby to sugerowało odbiorcę
    firmowego.

    Wtedy na 99% zatrzymają Ci to na cle i unikniesz biegania do UC (kiedy
    poczta ewentualnie oleje wszczęcie procedur celnych).

    Uważaj na towar, który potencjalnie może być podróbkami albo na który
    musi mieć licencje (odtwarzacze mp3?) ażeby legalnie go wprowadzić do
    obrotu. Na prawo pl.soc.prawo pojawiają się od czasu do czasu jakieś
    rozpaczliwe posty dotyczące problemów związanych z takim importem.

    Piotrek

  • 4. Data: 2011-05-01 08:11:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-01 09:12, BartekK wrote:
    > Znalazłem produkt na ebay/alibaba/dealextreme, sprzedawca z
    > chin/honkongu, stamtąd jest wysyłka, płatność paypal, przesyłka darmowa
    > :) Nic tylko zrobić jakiś biznes...

    Jeszcze jedno. Ochrona środowiska to wprawdzie jest "konik" Tomka ale co
    mi tam ;-)

    Jeśli to "coś" jest sprzętem elektronicznym to oczywiście
    zarejestrowałeś się w GIOŚ jako wprowadzający :-)

    Piotrek

    PS.
    Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo :-)

  • 5. Data: 2011-05-01 08:36:55
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-01 09:41, Piotrek pisze:

> [...]
    > obrotu. Na prawo pl.soc.prawo pojawiają się od czasu do czasu jakieś
    > rozpaczliwe posty dotyczące problemów związanych z takim importem.

    Dzięki za odpowiedź(i).
    Towar nie jest jakiś wyszukany, licencyjny, niebezpieczny czy coś -
    jestem i tak producentem sprzętu, chodzi o dostawy części czysto
    drobnicowych typu 10000 oporników smd które dopiero wsadzę w swój
    sprzęt, który i tak by na rynek zostałby wprowadzony, więc chodzi tylko
    i wyłącznie o kwestie "czy kupie w PL i dostane fakture vat i wrzucam w
    koszt bez problemu, czy kupie w HK i nie mam kosztów ale mam taniej"

    PayPala nie mam zgłoszonego do US bo mi zgłoszenie odrzucili -
    stwierdzając że to nie jest bank ;) Ale to było parę lat temu, może
    powtórnie spróbuję?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2011-05-01 08:44:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-01 10:36, BartekK wrote:
    > [...] czy kupie w HK i nie mam kosztów ale mam taniej"

    IMHO to jest błędne podejście. Kupując w HK "w celu" masz jak
    najbardziej KUP. Trzeba się tylko podeprzeć ustawą a nie
    rozporządzeniem, które (we fragmentach) jest niezgodne z ustawą.

    Ale to oczywiście tylko moje zdanie, które zresztą obroniło się podczas
    czynności sprawdzających.

    > PayPala nie mam zgłoszonego do US bo mi zgłoszenie odrzucili -
    > stwierdzając że to nie jest bank ;) Ale to było parę lat temu, może
    > powtórnie spróbuję?

    Znamy, znamy - "Panie tu ma być numer rachunku a nie email. I co to za
    bank? Jakiś PayPal?"

    W takim przypadku masz dwa wyjścia: albo się kopać z koniem, albo wysłać
    kwit pocztą.

    Piotrek

  • 7. Data: 2011-05-01 16:46:18
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-05-01, o godz. 10:11:45
    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Jeszcze jedno. Ochrona środowiska to wprawdzie jest "konik" Tomka ale
    > co mi tam ;-)

    ;-)

    > Jeśli to "coś" jest sprzętem elektronicznym to oczywiście
    > zarejestrowałeś się w GIOŚ jako wprowadzający :-)

    E tam, 5k leży w depozycie :-)

    No i jeszcze jakieś CE może się kręci obok ;-)

    > Piotrek
    >
    > PS.
    > Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo :-)

    True true :-)

    Tomek

  • 8. Data: 2011-05-02 13:06:14
    Od: " ąćęłń" <j...@g...pl>

    A jak zasilasz ten PayPal?
    Może zasil (z konta zgłoszonego wg Twojego uznania) na kwote idealnie równą
    wartości zapłaconej?

    Oczywiście stworzenie faktury na drukarce z chińskim tuszem w grę nie
    wchodzi ;-)

    BTW też właśnie coś drobnego kupiłem za $35 + $20 wysyłka razem $55, a
    Chińczyk wsadził fakturę za bodajże $10 czy $20.
    Oni wiedza co robią, bo przechodzi bez bólu na unijnym cle.
    Rzecz mi nie pasuje, muszę odsprzedać, no risk no fun.

    -----

    > PayPala nie mam zgloszonego do US, bo mi zgloszenie odrzucili -
    stwierdzajac, ze to nie jest bank

  • 9. Data: 2011-05-04 10:01:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 May 2011, BartekK wrote:

    > PayPala nie mam zgłoszonego do US bo mi zgłoszenie odrzucili - stwierdzając
    > że to nie jest bank ;) Ale to było parę lat temu

    Parę lat temu to nie był bank :)
    (zależy, czy masz na myśli parę czy kilka par ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-05-12 21:54:23
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    witam,

    czy moglbym prosic o przeslanie linkow do takich Chinskich aukcji?