  • 1. Data: 2002-06-18 16:41:53
    Temat: podatek od "dokapitalizowania" spółki cywilnej
    Od: "mgr Krzysztof Maria Bąk" <j...@p...onet.pl>

    Czy jeśli w celu zakupu inwestycyjnego wspólnicy wprowadzą na konto spółki
    swoje wcześniej zarobione i opodatkowane pieniądze muszą od tego zapłacić
    jakiś następny podatek , opłatę skarbową?????
    Chodzi o "drobny" milion w równych częściach sfinansowany przez wszystkich
    wspólników spółki cywilnej, bez jakichkolwiek umów pisemnych.
    Czy są niezbędne jakiekolwiek pisemne oświadczenia, uchwały itp. bzdury ?
    Czy koniecznym jest podnoszenie "kapitału zakładowego" (czy jak by to się
    miało nazywać) od którego należy się jakiś podatek czy inna opłata ?
    Podkreślam, że chodzi o spółkę cywilną, nie prowadzącą ksiąg handlowych
    (tylko KPiR)

  • 2. Data: 2002-06-19 18:22:45
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    mgr Krzysztof Maria Bąk wrote:

> [...]
    > miało nazywać) od którego należy się jakiś podatek czy inna opłata ?
    > Podkreślam, że chodzi o spółkę cywilną, nie prowadzącą ksiąg handlowych

    Spółka cywilna nie jest sama w sobie podmiotem, nie posiada także kapitału
    zakładowego = kapitałem spółki jest majątek wspólników. Wspólnik może po
    prostu przelać pieniądze na konto spółki i wykorzystać je do dzialalności
    gospodarczej w spółce, nie ma od tego żadnych podatków i nigdzie sie tego
    nie rejestruje (poza rozrachunkami z właścicielami przy pełnej księgowości)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-06-20 06:29:38
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarczej w spółce, nie ma od tego żadnych podatków i nigdzie sie tego
    > nie rejestruje (poza rozrachunkami z właścicielami przy pełnej

    Dzięki za odpowiedź.
    Moja wątpliwość powstała po artykule w poradniku podatnika- takiej
    broszurze dodawanej co jakiś czas do gazety Puls Biznesu.
    Tam jest opisany przypadek ścigania przez Urząd Skarbowy za pożyczkę
    właścicieli do swojej firmy. Chodziło o zysk z odsetek.
    Dodatkowo na samym początku płaciłem podatek skarbowy 2% od zadeklarowanych
    wkładów.

  • 4. Data: 2002-06-23 23:33:19
    Od: j...@i...pl (Jacek)

> [...]
    > gospodarczej w spółce, nie ma od tego żadnych podatków i nigdzie sie tego
    > nie rejestruje (poza rozrachunkami z właścicielami przy pełnej

    Ta odpowiedz nie musi być prawdziwa.
    Dlaczego bo domyslam sie, że :
    1) Spolka zadeklarowala udzialy w umowie spolki znacznie mniejsze niz ten
    milion.
    2) W czasie trwania spolki jej dzialalnosc nie dala zysku netto = milion.
    3) Wspolnicy nie sa w stanie wykazac skad wziely sie srodki na pokrycie
    wartosci tej nwestycji.
    Jesli wystepuje powyższa sytuacja to wspolnicy powinni sporządzic aneks i
    podwyzszyc wartosc udzialow od których powinni zaplacic PCC.
    Jacek

  • 5. Data: 2002-06-24 06:41:12
    Temat: Re: lż4tek od çż˝ cywilnej
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > Jesli wystepuje powyższa sytuacja to wspolnicy powinni sporządzic aneks i
    > podwyzszyc wartosc udzialow od których powinni zaplacic PCC.
    Nie zauważyłeś czasem że spółka cywilna nie ma kapitału zakładowego?
    Nie ma go, poniewaz kapitałem spółki jest majatek osobisty każdego
    wspólnika.
    A poza tym wystarczy po prostu wpłacić te pieniądze do spółki i
    zostawić do rozliczenia z przyszłych zysków.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-06-24 10:14:20
    Od: j...@i...pl (Jacek)

> [...]
    > wspólnika.
    > A poza tym wystarczy po prostu wpłacić te pieniądze do spółki i
    > zostawić do rozliczenia z przyszłych zysków.

    Nie moge sie z Toba zgodzic.
    Moze przeanalizuj ustawe o PCC, szczegolnie polecam lekture Art.1 ust.1
    pkt-y 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 1.
    Kapital zakladowy nie ma tu nic do rzeczy, choc jego odpowiednikiem sa
    wniesione do spolki wklady.
    Przyklad:
    Dwuosobowa spolka okreslila w umowie wklady po 5000 (razem 10tys.) i w
    pierwszym dniu dzialalnosci nabyla towar za 50tys. Za towar musiala
    zaplacic z wlasnej kasy. Taka sytuacja oznacza, ze spolka ma zaleglosc w PCC
    od kwoty co najmniej 40 tys.
    Jesli wsponicy "po prostu wplaca pieniadze" to i tak nie unikna PCC bo wtedy
    podatkowi podlega pozyczka.
    pozdrawiam
    Jacek

  • 7. Data: 2002-06-24 13:24:32
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ta odpowiedz nie musi być prawdziwa.
    > Dlaczego bo domyslam sie, że :
    > 1) Spolka zadeklarowala udzialy w umowie spolki znacznie mniejsze niz ten
    > milion.

    TAK -wiele lat temu po 1000 zł

    > 2) W czasie trwania spolki jej dzialalnosc nie dala zysku netto = milion.

    Przez te lata dała.

    > 3) Wspolnicy nie sa w stanie wykazac skad wziely sie srodki na pokrycie
    > wartosci tej nwestycji.

    Z działalności w tej spólce

    > Jesli wystepuje powyższa sytuacja to wspolnicy powinni sporządzic aneks i
    > podwyzszyc wartosc udzialow od których powinni zaplacic PCC.

    A to kosztuje 2% - tego chętnie uniknę. To jest zwykłe złodziejstwo państwa.

  • 8. Data: 2002-06-24 13:28:29
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Kapital zakladowy nie ma tu nic do rzeczy, choc jego odpowiednikiem sa
    > wniesione do spolki wklady.

    A czemu te wkłady służą ??? Jaki z nich pozytek.
    Na starcie spólki 10 lat temu zostały zadeklarowane w niskiej kwocie i
    opłacone podatkiem skarbowym.
    ==

    Przykład jest jasny. O podobnym przypadku ten wątek.

  • 9. Data: 2002-06-24 13:56:40
    Od: j...@i...pl (Jacek)

    > TAK -wiele lat temu po 1000 zł

    > Przez te lata dała.

    > Z działalności w tej spólce

    > A to kosztuje 2% - tego chętnie uniknę. To jest zwykłe złodziejstwo
    państwa.

    Jesli dochody wspolnikow z dzialalnosci daly ten milion i jestes w stanie
    to wykazac to nie ma potrzeby podwyzszania wartosci udzialow.

    Jacek

  • 10. Data: 2002-06-24 14:02:33
    Od: j...@i...pl (Jacek)

> [...]
    > opłacone podatkiem skarbowym.
    > ==
    >
    > Przykład jest jasny. O podobnym przypadku ten wątek.

    Wklady maja zapewnic mozliwosc funkcjonowania podmiotu jakim jest spolka.
    Jacek