  • 1. Data: 2009-02-26 19:20:21
    Temat: mąż i żona - dwie dg - sprzedaż między nimi
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów.

    Mam takie pytanie - mam działalność gospodarczą - jednoosobowa - załóżmy w
    zakresie sprzedaży.
    Kupuje towar.
    Za miesiąc moja żona zaczyna działalność - np usł. gastronomiczne.( tu
    będzie jednoosobowa dg oraz być może ktoś na etat zatrudniony).
    Sprzedaje jej kupiony towar.

    Czy mogę sprzedawać żonie lub od niej kupować?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2009-02-26 19:25:32
    Temat: Re: mąż i żona - dwie dg - sprzedaż między nimi
    Od: <s...@a...pl>

    > Czy mogę sprzedawać żonie lub od niej kupować?

    Tak lub nie. Macie intercyzę?

  • 3. Data: 2009-02-26 20:02:10
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Tak lub nie. Macie intercyzę?
    Nie mamy.

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2009-02-26 20:56:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2009 o 20:25:32 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Tak lub nie. Macie intercyzę?

    Tak - a przynajmniej ja mam taką opinię na papierze od doradcy podatkowego
    i wiążącą interpretację z US.
    A że cywilnoprawnie to jest dziwoląg, to co z tego :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-02-26 22:38:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, Tomek wrote:

    > Tak - a przynajmniej ja mam taką opinię na papierze od doradcy podatkowego
    > i wiążącą interpretację z US.
    > A że cywilnoprawnie to jest dziwoląg, to co z tego :-)

    To raz.
    Do tego dochodzi hasło "podmioty powiązane" (i groźne prawo US do
    "określania przychodu decyzją")

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-02-27 07:27:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > To raz.
    > Do tego dochodzi hasło "podmioty powiązane" (i groźne prawo US do
    > "określania przychodu decyzją")

    Powiem szczerze, że "cywilnoprawnie" też strasznie cierpię
    przy takich fakturach, ale co oni określają decyzją jak obie
    firmy np są opodatkowane w ten sam sposób?

  • 7. Data: 2009-02-27 07:50:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 08:27:15 +0100, cef napisał(a):

    > ale co oni określają decyzją jak obie
    > firmy np są opodatkowane w ten sam sposób?

    Decyzja dotyczy tylko jednej strony transakcji. I nie upoważnia drugiej
    strony do zmiany podstawy opodatkowania.

  • 8. Data: 2009-02-27 07:57:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 07:50:15 +0000, jureq napisał(a):

    > Decyzja dotyczy tylko jednej strony transakcji. I nie upoważnia drugiej
    > strony do zmiany podstawy opodatkowania.

    A tak nawiasem mówiąc tak ze dwa lata temu chyba w "Rzeczypospolitej" był
    opisywany wypadek gdy przy jednej transakcji podmiotów powiązanych jeden
    urząd skarbowy wydał dwie decyzje dla obu stron: jedna podwyższała kwotę,
    druga obniżała.

  • 9. Data: 2009-02-27 08:31:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2009, cef wrote:

    > ale co oni określają decyzją jak obie
    > firmy np są opodatkowane w ten sam sposób?

    Jureq napisał, ja to ujmuję tak: "decyzja o zmianie podstawy opodatkowania
    nie jest fakturą".
    Drugiej stronie nic nie przyjdzie z tego, że tej pierwszej podnieśli
    "oszacowany dochód".

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-02-27 09:38:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jureq napisał, ja to ujmuję tak: "decyzja o zmianie podstawy opodatkowania
    > nie jest fakturą".
    > Drugiej stronie nic nie przyjdzie z tego, że tej pierwszej podnieśli
    > "oszacowany dochód".

    A co stoi na przeszkodzie, żeby w takiej sytuacji, po decyzji, wystawić
    korektę?

    Piotrek