  • 21. Data: 2006-06-16 07:56:33
    Temat: Re: miejsce prowadzenia DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jun 2006, mvoicem wrote:

    > A gdzie siedzibę?

    Hm... masz na mysli miejsce zamieszkania?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2006-06-16 08:35:12
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-06-2006 o 09:03:16 mvoicem <m...@g...com> napisał:

    > A gdzie siedzibę?

    W Gdańsku :) Naprawdę nie możesz znaleźć żadnego mieszkania w którym
    właściciel by się zgodził
    na DG?

  • 23. Data: 2006-06-16 09:37:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    t napisał(a):
    [...]
    > W Gdańsku :) Naprawdę nie możesz znaleźć żadnego mieszkania w którym
    > właściciel by się zgodził
    > na DG?

    Czyli co, mam co rok - pół roku zmieniać adres siedziby firmy, za każdym
    razem jak się będę przeprowadzał do innego wynajętego mieszkania?. No i
    wtedy po co mam mieć miejsce wykonywania działalności w Krakowie?

    p. m.

  • 24. Data: 2006-06-16 09:47:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Hm... masz na mysli miejsce zamieszkania?

    Nie, chodzi mi o część C-8 z formularza NIP1.

    Wydaje mi się że już się ten Gdańsk i Kraków troche zaczął mylic i
    zmierzamy w kierunku nieporozumienia. Więc nazwijmy te miasta A i B a
    odpowiednie urzędy skarbowe US(A) i US(B) i nakreślmy podstawowe fakty:

    1. wyprowadziłem się z miasta A do miasta B.

    2. w A mam mieszkanie gdzie dotąd była siedziba DG i jedyne miejsce
    wykonywania działalności.

    3. w B wynajmuję mieszkanie gdzie nie uzyskałem zgody na prowadzenie DG
    od właściciela mieszkania.

    4. chcę rozwiązać to tak że pozostawię siedzibę dg w A, zaś miejsce
    prowadzenia działalności określę w B.

    i teraz:

    Z którym urzędem skarbowym się komunikuję w sprawie działalności: US(A)
    czy US(B)? Czy też US(B) w zakresie pitów 36 i 5, zaś z US(A) w zakresie
    pitu 4?

    Czy US (i który (A) czy (B) ) będzie chciał tytuł prawny do miejsca
    prowadzenia działalności (czyli do mieszkania w B)?

    p. m.

  • 25. Data: 2006-06-16 16:20:16
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-06-2006 o 11:37:55 mvoicem <m...@g...com> napisał:

> [...]
    > razem jak się będę przeprowadzał do innego wynajętego mieszkania?. No i
    > wtedy po co mam mieć miejsce wykonywania działalności w Krakowie?

    Wyczuwam tu semi-agresje, nie wiem czemu.
    Faktycznie sie zamotałem - DG masz przeciez w Gdańsku.

    To chyba prościej jest co pół roku/rok zanieść NIP-1,
    ZFA, ZUA i poświęcić 15 min na REGON niż kombinować i wtopić przy
    pierwszej kontroli?

    Ja też się przeprowadzam co kilka-kilkanaście miesięcy i kilka godzin
    zanoszenia papierów mnie nie zbawia a mam wszytskie urzędy pod nosem
    zamiast na drugim końcu miast(lub kraju jak w Twoim przypadku) i do tego
    wszytsko na legalu.

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2006-06-16 17:25:03
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    t napisał(a):
    [...]
    > Wyczuwam tu semi-agresje, nie wiem czemu.

    Też nie wiem. Do żadnej agresji się nie przyznaję..... :)

    > Faktycznie sie zamotałem - DG masz przeciez w Gdańsku.

    No właśnie że nie. DG mam w Krakowie, a w Gdańsku mieszkam w wynajętym
    mieszkaniu.

> [...]
    > zanoszenia papierów mnie nie zbawia a mam wszytskie urzędy pod nosem
    > zamiast na drugim końcu miast(lub kraju jak w Twoim przypadku) i do tego

    No tak, ale jak już pisałem na samym początku ... nie mogę siedziby
    umieścić w tym wynajętym mieszkaniu ze względu na to że nikt się
    właściciel nie zgodzi.

    A na pytanie z kilku postów temu czy tak trudno znaleźć mieszkanie żeby
    właściciel pozwalał na prowadzenie DG: trudno. Przez miesiąc szukałem
    takiego mieszkania, i pod koniec okresu wypowiedzenia poprzedniego
    stanąłem przed wyborem: albo nie wspomnę o DG albo będę mieszkał pod
    mostem póki czegoś nie znajdę.

    p. m.

  • 27. Data: 2006-06-16 17:55:09
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-06-2006 o 19:25:03 mvoicem <m...@g...com> napisał:

    > No właśnie że nie. DG mam w Krakowie, a w Gdańsku mieszkam w wynajętym
    > mieszkaniu.

    Chodzilo mi o faktyczne prowadzenie DG :)

> [...]
    > takiego mieszkania, i pod koniec okresu wypowiedzenia poprzedniego
    > stanąłem przed wyborem: albo nie wspomnę o DG albo będę mieszkał pod

    Tutaj pozwolę sobie na offtopic: Ja dałem ogłoszenie w net i zaznaczyłem
    że koniecznie
    pozwolenie na DG musi być. Dwa razy tak robiłem i dwa razy w ciągu
    tygodnia zgłaszał
    się do mnie właściciel. Z gazety dużo trudniej znaleźć takie coś bo 99%
    ludzi na czarno wynajmuje.

    pozdrawiam

  • 28. Data: 2006-06-16 19:26:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    t napisał(a):

    > Chodzilo mi o faktyczne prowadzenie DG :)

    :). Pomerdało się to wszystko.

> [...]
    > tygodnia zgłaszał
    > się do mnie właściciel. Z gazety dużo trudniej znaleźć takie coś bo 99%

    No i tak też zrobię za niecały rok. W tym przypadku jednak nie mogłem
    sobie na to pozwolić (koszty i czas) :(

    p. m.

  • 29. Data: 2006-06-17 06:26:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Nie, chodzi mi o część C-8 z formularza NIP1.

    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/nip_2006/nip_1.pdf
    Ja po C.5 widzę zaraz D.1, gdzie tam jest C-8?

    Mam na myśli fakt że dla OF pojęcie "siedziby" jest równoważne
    "miejscu zamieszkania": OF to człowiek i siedzibę ma tam gdzie mieszka
    (i tak jest pozapisywane w całym KC kiedy mowa o przedsiębiorcy).

    A jeśli chodzi o "3" a nie "8" :) to sprawa jest prostsza - jak
    kontrola US przyjdzie pod podany adres to tam mają leżeć księgi,
    tylko tyle :) (a w miejscach wykonywania - *o ile są różne* - ewi-
    dencje sprzedaży ew. inne ewidencje szczególne wymagane przepisami).

    > 4. chcę rozwiązać to tak że pozostawię siedzibę dg w A, zaś miejsce
    > prowadzenia działalności określę w B.

    Czyli sam siedzisz w "A" (jak sama nazwa wskazuje ;)), prowadzisz
    DG w "B" - to jeszcze powiedz gdzie księgi są :)
    Tak rozumiem posty (jak na razie)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 30. Data: 2006-06-17 11:59:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/nip_2006/nip_1.pdf

    Ha, czyli google wiedzą, ale nie zawsze dobrze :). Ja znalazłem
    http://www.money.pl/d/podatki/formularze/nip/nip_1.p
    df i widać jest
    nieaktualna.

    W nowym formularzu to chyba jest C5 (główne miejsce wykonywania
    działalności).

> [...]
    > tylko tyle :) (a w miejscach wykonywania - *o ile są różne* - ewi-
    > dencje sprzedaży ew. inne ewidencje szczególne wymagane przepisami).

    Księgi dzięki Bogu leżą u księgowej (ale dopiero od maja tego roku,
    wcześniejsze mam ze sobą w tym momencie).

    > Czyli sam siedzisz w "A" (jak sama nazwa wskazuje ;)), prowadzisz
    > DG w "B" - to jeszcze powiedz gdzie księgi są :)
    > Tak rozumiem posty (jak na razie)

    No sugerowałem się treścią formularza NIP1 z money.pl, gdz wyraźnie
    jest oddzielone miejsce zamieszkania/zameldowania od siedziby DG. Teraz
    mam totalny mętlik w głowie, pomysły mi sie pokończyły :(

    p. m.