  • 1. Data: 2006-06-09 14:44:42
    Temat: miejsce prowadzenia DG
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam

    W związku z wynajmem który opisałem kilka wątków temu, mam dodatkowy
    problem:

    Mam DG. Przeprowadziłem się jakiś czas temu do innego miasta, ale jako
    że nikt z wynajmujących mi mieszkanie nie chciał nawet słyszeć o
    pozwoleniu na prowadzenie DG w wynajmowanym mieszkaniu, nie
    aktualizowałem żadnych danych, czyli oficjalnie mieszkam i prowadzę DG
    dalej w swoim macierzystym mieście.

    Problem w tym, że teraz znalazł się chętny na najęcie mieszkania w
    którym oficjalnie prowadzę DG. Więc obawiam się, czy w US nie będzie się
    troche nie podobać fakt, że prowadzący DG w takim a takim mieszkaniu
    jednocześnie to samo mieszkanie komuś wynajmuje.

    Czy moje obawy są słuszne? Jeżeli tak, to jak to by rozwiązać.
    Pozwolenia na prowadzenie DG w wynajmowanym przeze mnie mieszkaniu na
    99% nie uzyskam.

    Druga sprawa: czy można być zameldowanym np. w Gdańsku, a siedzibę firmy
    mieć np. w Krakowie?. Który US jest wtedy właściwy?.

    p. m.

  • 2. Data: 2006-06-09 15:19:00
    Temat: Re: miejsce prowadzenia DG
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 09-06-2006 o 16:44:42 mvoicem <m...@g...com> napisał:

    > Druga sprawa: czy można być zameldowanym np. w Gdańsku, a siedzibę firmy
    > mieć np. w Krakowie?. Który US jest wtedy właściwy?.
    >
    > p. m.

    Meldunek dla US to tylko przepisanie rubryczki z dowodu.
    Liczy się miejsce zamieszkania - i wg tego miejsca dobierasz US.
    Jest tu jeszcze druga kwestia - UM Krakowa bez meldunku w Krakowie
    pod adresem zamieszkania/DG może robić problemy z rejestracją.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-06-09 19:09:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    t napisał(a):

> [...]
    > Jest tu jeszcze druga kwestia - UM Krakowa bez meldunku w Krakowie
    > pod adresem zamieszkania/DG może robić problemy z rejestracją.

    Ale mieszkałem w Krakowie, tam założyłem DG, i się przeprowadziłem do
    Gdańska. Nie przemeldowałem się ani nie zaktualizowałem danych firmy -
    po prostu udaję że nadal mieszkam w Krakowie :).

    Nie wiem czy słusznie, ale wydaje mi się fakt rozliczania się z gdańskim
    US z dochodów z krakowskiej DG może mi przysporzyć troche kłopotów.

    p. m.

  • 4. Data: 2006-06-10 10:50:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jun 2006, mvoicem wrote:

> [...]
    >
    > Nie wiem czy słusznie, ale wydaje mi się fakt rozliczania się z gdańskim US z
    > dochodów z krakowskiej DG może mi przysporzyć troche kłopotów.

    Mi się *wydaje* że w związku z falą opisów o USach "tępiących podatników"
    przy okazji opisywano przypadki właśnie takiego działania.
    Przecież nie ma zakazu żeby w stanie ktory opisujesz mieć jeszcze
    sklep w Lublinie... dlaczego nie?
    To dlaczego nie mieć TYLKO sklepu w Lublinie? ;)
    A co za różnica między Lublinem a Gdańskiem? :)
    Acha: skoro udajesz że mieszkasz w Krakowie to PD rozlicza się
    w m_cu zamieszkania!
    A VAT w m_scu prowadzenia DG!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-06-10 11:38:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Mi się *wydaje* że w związku z falą opisów o USach "tępiących podatników"
    > przy okazji opisywano przypadki właśnie takiego działania.

    tzn jakiego, tępienia rozliczania się z DG zarejestrowanej gdzie
    indziej niż oficjalnie mieszkam?

    > Przecież nie ma zakazu żeby w stanie ktory opisujesz mieć jeszcze
    > sklep w Lublinie... dlaczego nie?
    > To dlaczego nie mieć TYLKO sklepu w Lublinie? ;)
    > A co za różnica między Lublinem a Gdańskiem? :)

    No ale ten sklep muszę mieć w lokalu, który muszę zgłosić do US. US
    zażąda pokazania prawa do lokalu, które mam, ale wyłącznie na cele
    mieszkalne. Pozwolenia na DG nie uzyskam od właściciela mieszkania, bo
    a)na 99% nie płaci od tego podatku i się boi, b) "bo nie".

    > Acha: skoro udajesz że mieszkasz w Krakowie to PD rozlicza się
    > w m_cu zamieszkania!
    > A VAT w m_scu prowadzenia DG!

    Bogu dzięki jestem bezVATowy. Oczywiście skoro udaję że mieszkam w
    Krakowie, to konsekwentnie rozliczam się w Krakowie tak jakbym tam
    mieszkał.

    p. m.

  • 6. Data: 2006-06-10 11:53:10
    Od: BartekK <s...@d...org>

    mvoicem napisał(a):

    > No ale ten sklep muszę mieć w lokalu, który muszę zgłosić do US.

    Miejsce rejestracji DG a miejsce wykonywania tej dzialalnosci to dwa
    rozne miejsca. Wyobraz sobie ze bys byl np. dekarzem albo malarzem - i
    masz akurat klienta ktory chce bys w Warszawie mu chalupe oprawil - wiec
    siedzisz tam miesiac/rok/ilestam i wykonujesz... Przeciez nie
    przerejestrujesz dzialalnosci na jego chalupe, ani nie bedziesz jezdzic
    400km do domu/siedziby DG zeby sie przespac.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2006-06-11 12:43:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    BartekK napisał(a):

> [...]
    > przerejestrujesz dzialalnosci na jego chalupe, ani nie bedziesz jezdzic
    > 400km do domu/siedziby DG zeby sie przespac.

    No ale ja ani dekarzem ani malarzem nie jestem, działalność wykonuję w
    tym samym miejscu co mieszkam.

    p. m.

  • 8. Data: 2006-06-11 19:35:52
    Od: BartekK <s...@d...org>

    mvoicem napisał(a):

    > No ale ja ani dekarzem ani malarzem nie jestem, działalność wykonuję w
    > tym samym miejscu co mieszkam.
    Ok, ale rozumiesz chyba ze wcale nie musisz . To byly tylko przyklady.
    Nikt przeciez nie zabroni ksiegowej by siedziala u siebie a nie np u
    swojego klienta, nikt nie zabroni informatykowi by klepal w klawisze u
    siebie, a nie np w parku ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2006-06-12 05:42:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jun 2006, mvoicem wrote:

    > tzn jakiego, tępienia rozliczania się z DG zarejestrowanej gdzie
    > indziej niż oficjalnie mieszkam?

    Nie, było głośno o paru US w różny sposób "prześladujących" podatników
    (pewnie byle im statystyka dobrze wychodziła). Zauważ że z rzadka
    na grupie widać np. o USach w których złożenie korekty oznacza
    kontrolę - idiotyzm.

    > No ale ten sklep muszę mieć w lokalu, który muszę zgłosić do US. US
    > zażąda pokazania prawa do lokalu, które mam, ale wyłącznie na cele
    > mieszkalne.

    Moment: mieszkasz w Gdańsku a masz mieszkanie w Krakowie, czy coś
    źle zrozumiałem? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-06-12 09:24:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    [...]
    > Moment: mieszkasz w Gdańsku a masz mieszkanie w Krakowie, czy coś
    > źle zrozumiałem? :)

    Mam mieszkanie w Krakowie, ale mieszkam w Gdańsku - w wynajętym
    mieszkaniu. Siedzibą DG jest mieszkanie w Krakowie, jak również jedyne
    miejsce prowadzenia działalności - oficjalnie. Praktycznie prowadzę tą
    DG z Gdańska, czym się przed US nie chwalę.

    p. m.