  • Data: 2004-01-05 12:45:27
    Temat: Re: mieszkanie "komunalne" w spadku a podatki
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:btbkii$ijp$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Albo przeznaczyc uzyskane pieniadze w ciagu 5 lat
    > na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych...

    a czy spłata kredytu to zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych ?:)
    poza tym to likwiduje tylko podatek od spadku, a nie podatek od ewentualnej
    sprzedaży, tak ?

    > Mozna np odrzucic spadek, wtedy przejdzie on na zstepnych.
    > Np na corke, ktora nie ma mieszkania, wiec nabedzie spadek
    > "na zaspokojenie potrze mieszkaniowych" i nie zpalaci podatku..

    no tak :) tylko co to znaczy "ma mieszkanie"

    brat nie ma mieszkania, ale miesiąc po nabyciu spadku (od śmierci ojca)
    ożenił się, a żona ma mieszkanie :(
    czy to oznacza, że on nie ma mieszkania i może nie płacić podatku od spadku
    (z tego co wiem musi się zadeklarować, że na 5 lat zamieszka w tym
    mieszkaniu, tak ? )

    --
    pozdrawiam
    plusz