  • Data: 2013-04-17 09:20:01
    Temat: Re: moze to banalne pytanie - ksiegowanie odsetek w kpir
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Apr 2013, Maciek wrote:

    > A częściowo zapłacone? Mam na myśli wspominaną już przeze mnie sytuację
    > przekazywania drobnych kwot przez komornika.

    No cóż, zapłacone to zapłacone.
    Ta część jest przychodem i już.

    > Zaczynam się obawiać, czy mi się ta kolumna mocno nie rozrośnie, gdy
    > zacznę w nią wpisywać każdą wpłatę. Działalność zawieszona i miałem
    > nadzieję, że od KPiR odpocznę. Niestety widzę, że to jest niezwykle
    > trwały związek ;-)

    :)
    Uwaga, dywaguję.

    Po pierwsze, chyba nie ma na to osobnego przepisu-zezwolenia, ale
    zastanawiam się nad odpowiednikiem "zestawienia przychodów".
    Znaczy ewentualny wpis raz w miesiącu, samo zestawienia i tak
    *jakoś* sporządzić trzeba, w postaci listy wpłat składających
    się na sumę przychodów od danego dłużnika w danym miesiącu.
    Co ciekawsze, dla niektórych form dokumentowania takie
    zestawienia dla przychodów podstawowych są wprost "zalegalizowane"
    (np. par.13 rozporządzenia).

    Po drugie, czy przy zawieszeniu obowiązuje prowadzenie KPiR?
    Pytam bo nie sprawdzałem, a intencją jest stwierdzenie faktu,
    iż uzyskanie przychodu z DG nie jest tożsame z obowiązkiem
    ujęcia go w ewidencji o ile ów obowiązek nie wykona z prowadzenia
    DG.
    Konkretniej, mogę wskazać przypadek kiedy przychód ewidentnie
    jest "z DG" a pod obowiązek wpisywania do KPiR (z braku obowiązku
    prowadzenia KPiR) nie podlega, jest nim sprzedaż po zakończeniu
    DG środka trwałego poddanego (w trakcie prowadzenia DG) amortyzacji.
    Faktu że "jakoś" te uzyskane kwoty trzeba i tak spisać to nie
    zmienia, nie wiem czy jest więc różnica czy to będzie w KPiR
    czy gdzie indziej :)

    pzdr, Gotfryd