  • 1. Data: 2003-11-01 17:24:23
    Temat: nauka angielskiego
    Od: "qwertz" <d...@w...WYTNIJ.pl>

    Witam,

    czy nauka języka może byc zakwalifikowana w umowie o dzieło jako dzieło o
    charakterze działalności twórczej z 50 % kosztem przychodu??
    Tak rozliczalem sie z tłumaczenia ale co do nauki mam wątpliwości.

    qwertz

  • 2. Data: 2003-11-02 10:56:51
    Temat: Re: nauka angielskiego
    Od: "Piotr R." <p...@g...pl>

    Użytkownik "qwertz" <d...@w...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > charakterze działalności twórczej z 50 % kosztem przychodu??
    > Tak rozliczalem sie z tłumaczenia ale co do nauki mam wątpliwości.

    Moim zdaniem nauka języka obcego jest umową starannego działania, a nie
    umową rezultatu. A więc winna to być umowa zlecenia, a nie umowa o dzieło.
    Nie wydaje mi się aby przy procesie nauki kogoś można było mówić o
    korzystaniu z praw autorskich - dlatego winny być 20 % koszty uzyskania
    przychodu.
    Na marginesie dodam, że nie każde tłumaczenie podlega pod 50 % koszty.
    I oczywiście rozmawiamy o działalności wykonywanej osobiście, a nie o DG.