  • 1. Data: 2003-11-01 19:10:27
    Temat: KPiR
    Od: "m" <t...@p...onet.pl>

    czy mogę zaliczyć do kosztów wyposażenie z dniem przekazania go do użytkowania
    w firmie, mimo że to wyposażenie zostało zakupione przed datą rozpoczęcia
    działalności gospodarczej (paragon zakupu mam)?
    Ewentualnie jaka jest podstawa prawna - numer przepisu

  • 2. Data: 2003-11-01 21:48:46
    Temat: Re: KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Nov 2003, m wrote:

    >+ czy mogę zaliczyć do kosztów wyposażenie z dniem przekazania go do użytkowania
    >+ w firmie, mimo że to wyposażenie zostało zakupione przed datą rozpoczęcia
    >+ działalności gospodarczej (paragon zakupu mam)?

    Jak dotąd wszyscy byli zgodni (a nikt nie protestował :)) że
    tylko dla towarów handlowych (przy rozpoczynaniu) oraz środków
    trwałych (w dowolnym momencie) istnieje podstawa prawna do
    zaliczenia w koszt.

    >+ Ewentualnie jaka jest podstawa prawna - numer przepisu

    Najwyraźniej nie ma :(

    Ale... ale zapodaj co to za "wyposażenie" !
    Jeśli to sprzęt który spełnia wymóg "przewidywanego używania
    dłużej niż rok", to nie widać przeciwwkazań żeby uznać go
    za ŚT !!

    Ja wiem że to tak trochę głupio trzymać w EŚT np. piłę
    płatnicę czy impulsator kinetyczny z naprowadzaczem
    trzonkowym[1], ale dura lex... IMO można :)
    [1] młotek, znaczy :)
    BTW:
    Trzonkowy zczepiacz materii się na ŚT nie łapie, bo to
    zdecydowanie "materiał" :)
    Jakby kogo też już ustawy nudziły to parę objaśnień tu:
    http://www.kossak.diecezja.elk.pl/humor/h0/46.html

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-02 09:02:38
    Od: c <a...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > zdecydowanie "materiał" :)
    > Jakby kogo też już ustawy nudziły to parę objaśnień tu:

    komputer, drukarka, licencja na program, wartość odpowiednio 2000, 700, 500
    złotych, do środków trwałych chyba nie mogę zaliczyć bo są poniżej 3500 zł ? czy
    mogę to zamortyzować jednorazowo ?

  • 4. Data: 2003-11-02 09:21:46
    Od: m <a...@p...onet.pl>

    gdzie znajdę informacje co wpisywać do poszczególnych kolumn ewidencji środków
    trwałych ? do połowy kolumn nie wiem co wpisać

    - liczbę porządkową,
    - datę nabycia,
    - datę przyjęcia do używania,
    - określenie dokumentu stwierdzającego nabycie,
    - określenie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej, ????
    - symbol Klasyfikacji Środków Trwałych, ????
    - wartość początkową,
    - stawkę amortyzacyjną, ???? (może być 100% jeśli jednorazowo ?)
    - kwotę odpisu amortyzacyjnego za dany rok podatkowy i narastająco
    za okres dokonywania tych odpisów, w tym także, gdy składnik majątku
    był kiedykolwiek wprowadzony do ewidencji (wykazu), a następnie z niej
    wykreślony i ponownie wprowadzony, ??? czyli całą wartość ST wpisuję jeśli
    amortyzuję jednorazowo ?
    - zaktualizowaną wartość początkową, ???
    - zaktualizowaną kwotę odpisów amortyzacyjnych, ???
    - wartość ulepszenia zwiększającą wartość początkową, ???
    - datę likwidacji oraz jej przyczynę albo datę zbycia.

  • 5. Data: 2003-11-02 20:46:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Nov 2003, m wrote:

    >+ gdzie znajdę informacje co wpisywać do poszczególnych kolumn ewidencji środków
    >+ trwałych ? do połowy kolumn nie wiem co wpisać
    [...]
    >+ - określenie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej, ????

    W dwu - trzech słowach co to jest, najlepiej jakby pasowało do KŚT.

    >+ - symbol Klasyfikacji Środków Trwałych, ????

    Heh. W dzisiejszej Gazecie Prawnej jest CD-ROM z klasyfikacją, jeszcze
    nie oglądałem jak szczegółową :)
    Conieco znajdziesz w internecie.
    Zapodaj co chcesz wpisać, może ktoś będzie miał pod ręką i podrzuci.
    [...]
    >+ - stawkę amortyzacyjną, ???? (może być 100% jeśli jednorazowo ?)

    ...ja wpisałem "jedn." :), nie wiem czy dobrze... :)
    Bywają formularze z osobną pozycją "am.jedn." :)

> [...]
    >+ wykreślony i ponownie wprowadzony, ??? czyli całą wartość ST wpisuję jeśli

    IMO tak.

    >+ - zaktualizowaną wartość początkową, ???
    [..i... przesunięte...]
    >+ - wartość ulepszenia zwiększającą wartość początkową, ???

    Jak będziesz "podwyższał wartość" (wskutek dokupienia skanera rolkowego
    za >3,5 kzł :)) to będziesz się martwił :)

    >+ - zaktualizowaną kwotę odpisów amortyzacyjnych, ???

    Hm... Pass... Może kto inny.
    W przepisach są (były ?) zapiski o "urzędowej przecenie wartości
    ŚT" - w czasach jak inflacja była w okolicach 100% rocznie, to
    MF od czasu do czasu ogłaszał "współczynnik" i należało wartości
    ŚT "przecenić". Może to od tego... "u mnie nie ma" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (przyjmujący reklamacje do powyższego tekstu bez protestów !)

  • 6. Data: 2003-11-03 10:25:25
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    c wrote:

    > komputer, drukarka, licencja na program, wartość odpowiednio 2000,
    > 700, 500 złotych, do środków trwałych chyba nie mogę zaliczyć bo są
    > poniżej 3500 zł ? czy
    > mogę to zamortyzować jednorazowo ?

    Nie ma dolnej granicy wartości dla ŚT
    Poniżej 3500 można amortyzować jednorazowo.
    Komputer + drukarka to JEDEN środek trwały - zestaw komputerowy. Nie
    próbuj tego rozbijać na dwa.
    Licencja na program to nie środek trwały a "wartości niematerialne i
    prawne". Niestety w przepisach nie widze podtawy prawnej do amortyzacji
    takich wartości nabytych przed rozpoczęciem DG.