    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nie ujęta w kpir faktura vat z poprzedniego miesiąca
    Date: Wed, 22 Aug 2007 11:44:55 +0200

    Dnia 22-08-2007 o 11:33:05 PiotrB. <p...@n...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Prowadzę działalność gospodarczą (KPiR, VAT, liniowy, memoriał).
    > Znalazłem fakturę vat z lipca (poprzedniego miesiąca) tymczasem vat-7 za
    > ten miesiąc został już złożony, a podatki vat i pit zapłacone (chodzi o
    > fakturę za telefon komórkowy).
    > Czy mogę ten koszt ująć w aktualnym miesiącu oraz odliczyć vat? A jeśli
    > nie to co powinienem zrobić (najchętniej unikając korekty vat-7 za
    > poprzedni miesiąc)?
    >
    > Czy jest taka możliwość aby nie odliczać vat a jedynie ująć całą
    > kwotę (z VAT) w koszty?

    Jeśli otrzymałeś tą fakturę w zeszłym miesiącu i nie jest to faktura za
    ogólnie pojęte media
    czy telekomunikację, to z dużym prawdopodobieństwiem możesz odliczyć ją
    też w tym miesiącu.
    Co do kosztów - to zależnie od tego czy używasz pseudo-kasy czy
    pseudo-memoriału(w tym roku
    to już się stopiło prawie kompletnie - w zależności od tego jak traktowac
    remanent)
    - ogólnie rzecz biorą koszt powstaje(jest poniesiony) w dniu wystawienia
    faktury, a potrącalny jest
    albo w tymże dniu poniesienia, albo w okresie w którym miałeś przychód
    odpowiadający temu kosztowi
    (w praktyce, jeśli to podlega pod remanent, to wpisywać możnaby wszytsko
    jak leci w dacie faktury bo
    i tak wyleci w Sylwestra).
    No i teraz jest zonk - czy wpisywanie w KPiR z datą faktury oznacza, że
    trzeba korygować poprzedni
    miesiąc, czy wystarczy ujać w miesiącu obecnym jako pierwsza pozycja?
    Ja bym ujął w miesiącu obecnym, zrobił adnotację w kol. 17 - i jeśli to
    jednostkowe przypadki
    to nikt nic nie zrobi. Chociaż jak posperasz w necie, to zobaczysz, że
    puryści twierdza że lepiej skorygować
    odpowiedni miesiąc.

    To takie luźne wywody - najlepiej zobacz sam updof, art. 22.4/5/6, z
    uwzględnieniem czy to koszt
    pośredni, czy bezpośredni i wg której pseudometody się rozliczasz(choć,
    jak napisałem wcześniej,
    teraz to już nie ma wielkiej różnicy - szkoda że nie wywalili tego ustępu
    5 i 6 i nie zostawili
    czarno na białym potrącania kosztów w dacie dokumentu + wywałka na koniec
    roku remanetem wszystkiego co nie sprzedane).