  • 1. Data: 2006-05-17 13:27:55
    Temat: nieapłacony VAT, co mogę zrobić?
    Od: tarcamion <t...@t...pe-el>

    W tym miesiącu nie opłaciłem na czas VAT, bo nie dostałem jeszcze
    płatności za fakturę. Jest to kwota ponad 1300 zł. Dostałem upomnienie,
    że do jutra muszę wpłacić (jutromija 7 dni).
    Co mogę zrobić w sytuacji, gdy nie dostanę jutro pieniędzy? Nie chcę
    mieć komornika w domu :(

  • 2. Data: 2006-05-17 13:51:04
    Temat: Re: nieapłacony VAT, co mogę zrobić?
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl>

    Użytkownik "tarcamion" <t...@t...pe-el> napisał

> [...]
    >muszę wpłacić (jutromija 7 dni).
    > Co mogę zrobić w sytuacji, gdy nie dostanę jutro pieniędzy? Nie chcę mieć

    Litosci, naprawde litosci. Komornik (a dokladnie Poborca Podatkowy)
    nie pojawi sie zaraz i od razu! Po pierwsze zyjemy
    w Polsce. Wszedzie jest burdel, nawet w US. Troche
    trwa zanim zaksieguja i jedna pani powie drugiej pani.
    Jak bedziesz mial kase to zaplacisz. Dorzucisz pare
    zlotowek za "odsetki" i mozesz spac spokojnie.

    Neko

  • 3. Data: 2006-05-17 15:15:47
    Od: tarcamion <t...@t...pe-el>

    No aż tak to się nie boję znowu. Może takim panicznym tonem to
    napisałem. Chodzi mi o to, czy można coś zrobić, napisać jakąś prośbę o
    możliwość przesunięcia czasu zapłaty itp...?

  • 4. Data: 2006-05-18 08:08:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Neko wrote:

> [...]
    > Jak bedziesz mial kase to zaplacisz. Dorzucisz pare
    > zlotowek za "odsetki" i mozesz spac spokojnie.

    Nie tak prosto. On już dostał upomnienie. Więc brak zapłaty może być
    traktowany jako "uporczywe uchylanie się". A za to są już kary.

  • 5. Data: 2006-05-18 08:56:12
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > Jak bedziesz mial kase to zaplacisz. Dorzucisz pare
    > zlotowek za "odsetki" i mozesz spac spokojnie.

    Oj troche sie mylisz... W zeszlym roku dostalem kare za nieterminowe
    zlozenie jednej deklaracji VAT (2 dni po terminie). Termin zaplaty kary
    mialem bodajze na 28 kwietnia, zapomnialem zaplacic (zupelnie wylecialo
    mi z glowy), a juz 4 maja zjawil sie smutny pan z prosba o zaplacenie
    kary...

  • 6. Data: 2006-05-18 11:02:41
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał

> [...]
    > z glowy), a juz 4 maja zjawil sie smutny pan z prosba o zaplacenie kary...

    A w jakiej wysokosci dostales kare?

    Neko

  • 7. Data: 2006-05-19 06:20:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    jureq napisał(a):

    > Nie tak prosto. On już dostał upomnienie. Więc brak zapłaty może być
    > traktowany jako "uporczywe uchylanie się". A za to są już kary.

    Nie sądzę żeby jednorazowy brak zapłaty był od razu uporczywym
    uchylaniem się. Zwłaszcza gdy przedsiębiorca może udowodnić całkowity
    brak środków.

    A wracając do meritum - jak się nie zapłaci w ciągu 7 dni od odbioru
    upomnienia to US daje jeszcze parę dni i zajmuje konto.

    W tym roku np. jednemu z moich klientów weszli na konto 5 dni po upływie
    terminu z upomnienia. Chłopak na nieszczęście dzień wcześniej zapłacił
    no i US dostał kasę dwa razy. To było miesiąc temu, jeszcze nadpłaty nie
    zwrócili.

    Takie opinie "bo jest burdel i nikt sie nie zorientuje" mogą napytać
    komuś biedy. Jak już podatkiem zajął się dział egzekucji to oni trzymają
    rękę na pulsie.
    A w USach jest chyba najmniejszy burdel ze wszystkich urzędów.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813