  • 1. Data: 2005-02-15 07:13:23
    Temat: niech szlag trafi PROCOM!!!
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    właśnie jestem po tworzeniu pierwszych deklaracji za pomocą nowego
    płacznika. no i stało się ! mój pracownik wykonał dokumenty dla jednej firmy
    i wydał polecenie tworzenia z nich zestawu. niestety w tym momencie komp był
    łaskaw się zawiesić, efekt - zestaw nie powstał, ale płacznik zdążył
    zaznaczyć dokumenty jako wniesione już do zestawu !! konsekwencje - zestawu
    nie ma, więc nie ma co wysłać do zus, nowego zestawu nie można stworzyć, bo
    płacznik twierdzi, że taki zestaw już jest, usunąć dokumentów i wystawić od
    nowa też nie można, bo płacznik odmawia usunięcia, bo twierdzi że te
    dokumenty są w zestawie !
    Od wczoraj męczę się z tym problemem, infolinia procomu też rozkłada ręce, a
    co ja mam teraz robić? dzisiaj jest 15 i co ja mam wysłać do zus?
    Acha, wydruku tych dokumentów celem ich zawiezienia też nie zrobię, bo
    drukuje tylko robocze, bo wydruk "normalny" jest w płaczniku zdefiniowany
    jako "wysyłka zestawu na wydruk" - czyli pełna kwadratura koła.
    A w dodatku właśnie rano usłyszałem w tv, że procom ma komputeryzować
    rejestr usług medycznych :(((

  • 2. Data: 2005-02-15 09:27:17
    Temat: Re: niech szlag trafi PROCOM!!!
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Faust wrote:

    > A w dodatku właśnie rano usłyszałem w tv, że procom ma komputeryzować
    > rejestr usług medycznych :(((

    No to bedzie jeszcze fajniej ;)

    --

    Film: Marzyciel (Finding Neverland) ............ http://tiny.pl/3bg
    Film: Powrot do Garden State (Garden State) .... http://tiny.pl/3nd

  • 3. Data: 2005-02-15 09:34:58
    Od: "dzidek" <d...@d...pl>

    Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Od wczoraj męczę się z tym problemem, infolinia procomu też rozkłada ręce,
    > co ja mam teraz robić? dzisiaj jest 15 i co ja mam wysłać do zus?
    Zatrudnic fachowca od baz danych na godzine, da sie to 'recznie'
    wyprostowac, pozatym to ze prokom robi to co robi to tez fakt. Moze skieruj
    sie w strone Janosika - odpowiednik na linuxa.
    pzdr.

  • 4. Data: 2005-02-15 09:53:00
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 15 lut o godzinie 08:13, na pl.soc.prawo.podatki, Faust napisał(a):

> [...]
    > i wydał polecenie tworzenia z nich zestawu. niestety w tym momencie komp był

    No i w czym problem? Dopóki nie wyślesz zestawu - dokumenty możesz dodawać,
    usuwać itd.

    > efekt - zestaw nie powstał, ale płacznik zdążyłzaznaczyć dokumenty jako wniesione
    > już do zestawu !!

    Wniesienie dokumentu do zestawu nie skutkuje oznaczeniem ich jako wysłanych
    - możesz ja NADAL edytować, usuwać , dodawać!!

    > konsekwencje - zestawu nie ma, więc nie ma co wysłać do zus,

    Bo skoro nie ma zestawu = to nie ma czego wysłać.

    > nowego zestawu nie można stworzyć, bo płacznik twierdzi, że taki zestaw już jest,

    nazwa zestawu nie ma nic wspólnego z tym. Możesz mieć o tej samej nazwie
    10000 zestawów.

    > usunąć dokumentów i wystawić od nowa też nie można, bo płacznik odmawia usunięcia,
    > bo twierdzi że te dokumenty są w zestawie !

    Ale w takim razie są w 'zestawie' wysłanym!!!

    > Acha, wydruku tych dokumentów celem ich zawiezienia też nie zrobię, bo
    > drukuje tylko robocze, bo wydruk "normalny" jest w płaczniku zdefiniowany
    > jako "wysyłka zestawu na wydruk" - czyli pełna kwadratura koła.

    Chłopie, skoro masz te dokumenty do 'druku' to ku..a weż i je usuń z
    zestawu najpierw!!!!

    > A w dodatku właśnie rano usłyszałem w tv, że procom ma komputeryzować
    > rejestr usług medycznych :(((

    Nie ma to jak wszystko zwalać na prokom, a nie brać pod uwagę braku swojej
    wyobraźni i perspektywicznego spojrzenia na problem - po prostu braki w
    swojej wiedzy zwala się na prokom.... to tak jak ataki na windows....
    "wszsytko dobrze robię tylko ten windows się wywala..."

    --
    Herbi
    15-02-2005 10:52:58

  • 5. Data: 2005-02-15 09:53:29
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Herbi wrote:

    [...]
> [...]
    > swojej wiedzy zwala się na prokom.... to tak jak ataki na windows....
    > "wszsytko dobrze robię tylko ten windows się wywala..."

    no nie przesadzaj, bo takiego dziela jak
    superprogram palzcnik, to daleko szukac...

    Podziwiam Cie, ze potrafisz sie wczuc w jego pokretna "logikka",
    a uzj pomoc do platnika przektracza wszelkie granice
    mojej wytrzymalosci..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2005-02-15 10:06:57
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 15 lut o godzinie 10:53, na pl.soc.prawo.podatki, bo napisał(a):

    > Podziwiam Cie, ze potrafisz sie wczuc w jego pokretna "logikka",

    Co mas zna myśłi poprzez twierdzenie "pokrętna logika"?
    Interfejs programu?
    Czy też może raczej mechanizmy składania dokumentów?
    Może jeszcze coś innego?

    > a uzj pomoc do platnika przektracza wszelkie granice mojej wytrzymalosci..

    Ale co z helpa chcesz uzyskać?
    obsługa programu jest dziecinna - wystarczy obycie z oprogramowaniem i
    zdrowy rozsądek.
    Nieco inaczej ma się sprawa co i jak robić w danej sytuacji, czy najpierw
    stworzyć dokument wyrejestrowujący osobą ubezpieczoną zgłoszoną z np.
    błędnym kodem ubez. potem zarejestrowanie jej z poprawnym kodem
    To tutaj raczej strony ZUSowe są stroną - są informatory i poradniki dla
    płatników, jak i co robić.

    IMHO - program od wersji v5 jest generalnie idioto-odporny - wcześniejsze
    wersje, 'rozbite' na PPTT i PP wymagały trochę zachodu ale ... ;)

    --
    Herbi
    15-02-2005 11:06:55

  • 7. Data: 2005-02-15 13:41:04
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    wiele w tej wypowiedzi nie wniosę ale przychylam się żarliwie do życzeń

    pozdrawiam
    fart

  • 8. Data: 2005-02-15 13:43:18
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    PawełJ .... i nie pisz, ze wiedziales, że wpiszę się do książki życzeń
    :))))))))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 9. Data: 2005-02-15 15:51:55
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Herbi wrote:

    > Co mas zna myśłi poprzez twierdzenie "pokrętna logika"?
    > Interfejs programu?

    Jesli mamy to samo na mysli to tak..

    "pokretna logika" jest np wtedy, gdy konczymy program naciskajac przycisk
    "start"

    Sa to opcje pochowane w najmniej oczekiwanych miejscach.
    stwirdzenia ze poprawne, gdy sa bledy,

    > Czy też może raczej mechanizmy składania dokumentów?
    > Może jeszcze coś innego?

    Chodzi o intuicje..
    kolrezy mojego brata probowali kiedys soc zrobic z obiektek w corelu.
    Probowali i nie wychodzilo, bo za duzo wiedzieli..

    On nie wiedzial i podszedl..
    Ja bym to zrobil tak. powiedziak, wszkazal myszka, nacisnal, przeciagnal...
    i juz..

    czlowieku,, to jest naprawde chore..
    mam juz ponad 50 lat i naprawde duzo w zyciuwidzialem,
    przy komputerach pracuje juzok 20 lat
    i tonie przy wystawianiu faktur,
    naprawde wiele w zyciu problemow rozwiazalem..

    > Ale co z helpa chcesz uzyskać?

    teraz juz nic..
    Oduczyli mnie tego skutecznie..

    > obsługa programu jest dziecinna - wystarczy obycie z oprogramowaniem i
    > zdrowy rozsądek.

    Otoz nie.. wlasnie ze nie wystarczy..

    np jesli chcesz wydrukowac dokument, musisz go najpierw
    umiescic w zestawie i "wyslac"..
    jesli nie zamierzasz nic wysylac to jest STRAAASZNIE intuicyjne..
    Dziecko by sie domyslilo, ze w opcjach wysylania trzeba
    "na drukarke" prawda ?
    Trzeba byc debilem by tego nie wiedziec..

    Tylko skad ma to wiedziec ktos, komu przez myslnieprzyszlo
    wysylac do ZUS ?

    Boguslaw

  • 10. Data: 2005-02-15 16:14:43
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Co do platnika - zgadzam sie w calej rozciaglosci, ze to szit nie
    program. A juz na pewno nie intuicyjny. Sam zajmuje sie komputerami i
    oprogramowaniem od lat. Wlasciwie nie ma na swiecie takiego programu,
    ktorego nie potrafilbym rozgryzc i uzywac (no moze blender kiedys
    stawial zaciety opor).

    Kiedys chcialem sobie usprawnic i ulatwic i zainstalowalem placznika. O
    matkoboskaprzenajswietsza, totalna mogila. Ale stwierdzilem, na ZUSie si
    enei znam, to dlatego. Zaczalem czytac helpy, bezskutecznie. Zaczalem
    wydzwaniac - niewiele mi to pomoglo. Po jakims czasie udalo mi sie
    wyprodukowac dokumenty tak jak powinno to byc. Poszedlem dumny do ZUS i
    tam... dostalem plytke z aktualizacja palcznika do wersji nowszej.
    Nowszej o jedna setna.

    Nawet windowsupdate nie potrafi zrobic takiego rozpier...lu jak zrobil
    ten pacz. Doslownie wszystko przestalo dzialac. Znaczy placznik wital
    okienkiem "zaloguj" i na tym zegnal. Nevermind - okazalo sie, ze
    niniejszy pacz zaleca sie nei instalowac, bo faktycznie rozdup... on
    wszystko. Nie minal tydzien i pojawil sie pacz inny. Po zainstalacji
    pacza - ruszylo. Cos sie w srodku pozmienialo, bo nie umialem powtorzyc
    sciezki jaka poprzednio dala dokumenty, ktorych potrzebowalem...

    Nevermind. Padla mi plyta glowna. Kupilem nowa. Zainstalowalem ten sam
    windows, ten sam service pack i tegoz samego placznika. Ku mojemu
    wielkiemu zdziwieniu - nie ruszyl. I tak juz mi zostalo. Wypisuje
    deklaracje recznie. Idzie mi szybciej i sprawniej niz w placzniku. I
    wszystko mi dziala. I zadnych problemow. Zadnych stresow. Jak bede
    musial uzywac placznika to wykupie outsourcing. Nie chce tego dotykac,
    widziec.

    KONIEC

    ;)