  • 1. Data: 2005-06-07 16:27:31
    Temat: (niechciany) zwrot podatku dochodowego - co zrobic ??
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    witam,
    bardzo prosze o podpowiedz jak postapic w tej sytuacji...
    z deklaracji rocznej pit37 wynika ze us musi mi zwrocic dosc spora kwote
    nadplaconego podatku.
    w marcu zlozylem deklaracje, w kwietniu dodatkowo korekte - na obu
    deklaracjach w rubryce "uwagi" wpisalem ze prosze o zwrot na rachunek
    bankowy (ze wskazaniem tegoz rachunku). nagle ostatniego dnia maja
    przychodzi bezczelne zawiadomienie ze us zwroci mi nadplate ale
    przekazem pocztowym bo... nie dostarczylem deklaracji aktualizacyjnej
    n1p1/nip3 i jednoczesnie zalacza deklaracje do wypelnienia.
    nie zwlekajac, 1 czerwca nadalem listem poleconym wypelniana deklaracje
    nip-3 a tu dzisiaj (7 czerwca) przychodzi zawiadomienie z poczty o
    przekazie pocztowym. widze w tym swiadome dzialanie urzednika.
    nie mam zamiaru placic tej lodziejskiej bandzie prowizji od przekazu
    pocztowego (od kwoty prawie 3kpln) stad pytanie, co zrobic ?

    - pojsc na poczte i odmowic przyjecia kwoty ?
    - nie isc na poczte i poczekac az odesla do us nie dodjeta kwote ?
    - interweniowac w us ?

    z gory dziekuje za sugestie.

  • 2. Data: 2005-06-07 17:27:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    news wrote:
> [...]
    >
    > - pojsc na poczte i odmowic przyjecia kwoty ?
    > - nie isc na poczte i poczekac az odesla do us nie dodjeta kwote ?

    a ja w tym widzę twoją nieznajomość przepisów, bo o nip-3 trąbi się już
    conajmniej od dwóch lat. Pretensje do siebie, nie do US. Nieznajomośc
    prawa szkodzi.
    Sugestia jest taka, żeby odebrać pieniądze z poczty, a na następny raz
    będziesz już wiedział.

  • 3. Data: 2005-06-07 17:41:58
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    > a ja w tym widzę twoją nieznajomość przepisów, bo o nip-3 trąbi się już
    > conajmniej od dwóch lat. Pretensje do siebie, nie do US. Nieznajomośc
    > prawa szkodzi.

    alez oczywiscie ze to byla moja nieznajomosc, ale tu chodzi raczej o
    fakt, ze w koncu dopelnilem obowiazku a mimo to urzedas postanowil mnie
    oskubac z prowizji...
    co sie stanie jak nie odbiore przekazu z poczty a po dwoch tygodniach
    upomne sie w u.s. o przelew ?

  • 4. Data: 2005-06-07 17:49:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    news wrote:

    > alez oczywiscie ze to byla moja nieznajomosc, ale tu chodzi raczej o
    > fakt, ze w koncu dopelnilem obowiazku a mimo to urzedas postanowil mnie
    > oskubac z prowizji...
    Więc od dnia zlożenia przez ciebie nip-3 wszystkie następne zwroty pójdą
    już na konto.
    Urzędas nie miał prawa wysłać niczego na konto przed dniem otrzymania
    druku nip-3, nawet gdyby o tym wiedział.
    Więc poszło pocztą.

    > co sie stanie jak nie odbiore przekazu z poczty a po dwoch tygodniach
    > upomne sie w u.s. o przelew ?
    dostaniesz pomniejszony o koszty pierwszego przekazu pocztowego.

  • 5. Data: 2005-06-07 22:15:30
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    witek napisał(a):

    > dostaniesz pomniejszony o koszty pierwszego przekazu pocztowego.

    a to na jakiej podstawie prawnej ?
    usluga (doreczenia przekazu pocztowego) nie zostala zrealizowana wiec
    niby czemu mam byc obciazony ta kwota ?

  • 6. Data: 2005-06-08 06:25:15
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "news" <color@#wytnij.to#gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > a to na jakiej podstawie prawnej ?
    > usluga (doreczenia przekazu pocztowego) nie zostala zrealizowana wiec niby
    > czemu mam byc obciazony ta kwota ?

    Bo nie została zrealizowana z Twojej winy, a koszt został poniesiony.
    Na jakiej podstawie to my mielibyśmy płacić za Twoje niedbalstwo?

  • 7. Data: 2005-06-08 07:39:09
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    news napisał(a):
    > a to na jakiej podstawie prawnej ?
    > usluga (doreczenia przekazu pocztowego) nie zostala zrealizowana wiec
    > niby czemu mam byc obciazony ta kwota ?
    a jak wysylasz do kogos paczke i ten ktos jej nie odbierze, paczka wroci
    do Ciebie, to poczta odda Ci kase za nadanie?
    pomysl troche

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-06-08 08:02:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > Bo nie została zrealizowana z Twojej winy, a koszt został poniesiony.
    > Na jakiej podstawie to my mielibyśmy płacić za Twoje niedbalstwo?

    Czy ktos pamięta, na jakiej podstawie prawnej US obciąża podatnika
    kosztami swojej działalnosci?

    M.

  • 9. Data: 2005-06-08 08:14:15
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 6/8/2005 10:02 AM, Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    > Czy ktos pamięta, na jakiej podstawie prawnej US obciąża podatnika
    > kosztami swojej działalnosci?

    Na podstawie art 77b ust. 4 Ordynacji Podatkowej.

    --
    gefragt

  • 10. Data: 2005-06-08 11:06:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Czy ktos pamięta, na jakiej podstawie prawnej US obciąża podatnika
    > kosztami swojej działalnosci?

    zapytaj posłów, którzy to zdaje się dwa lata temu zmienili w ustawie.