    From: "Lora" <l...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: niedobór a VAT
    Date: Sat, 8 Mar 2003 22:09:02 +0100

    I tu powstaje
    > pytanie, czy powinien pokryć straty wyliczone w kwotach netto (ceny
    > producenta) czy też wysokość start może być przez poszkodowanego, a zaraze
    > producenta skradzionych przedmiotów, powiększona o 22% podataek VAT.

    wszystko zależy od metody księgowania. - stąd twoje pyt.jest zbyt ogólne. al
    przy pełnej księgowosci
    wydaje mi sie ze w kwocie netto, ponieważ, gdyby nastąpiła sprzedaż danego t
    owaru - to towar schodzi z magazynu po cenie netto zakupu (koszt własny sprz
    edaży). Obrazowo - gdy zakupisz towar - vat odliczasz na bieżaco. czyli juz
    go nie ma(bo odliczony). przy sprzedaży następuje jego ponowne naliczenie po
    większone o marże.
    jesli towar został skradziony lub np. uszkodzony, nie mozna go dalej sprzeda
    c, to przeksiegowujemy do w koszty w cenie netto.
    to chyba wszystko
    moim skromnym zdaniem...

    Lora
    #gg 1016627