  • Data: 2004-12-01 20:17:38
    Temat: Re: niższy podatek vat 19% - jakie korzyści
    Od: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jas" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5d7a.00000c37.41adc613@newsgate.onet.pl...

    >co zyskaliby przedsiębiorcy w
    > podobnej sytuacji tak jak ja - jak wychodzi z wyliczeń -
    wprowadzenie stawki
    > 19% w moim i w wielu innych przypadkach choć po troszę
    zrekompensowałoby
    > płacenie tego Vat-u.

    ależ dyskusja,
    przecież jak Twój zleceniodawca zobaczy, że kwota faktury nie spadła
    pomimo wprowadzenia niższego
    vatu (-3%= ~150pln sobie wymyśli) to Ciebei uzna za zdziercę i
    kapitalistę,
    a następnie każe Ci wystawić fakturę na takie samo netto+19%Vat

    Inaczej wyglądałaby sprawa gdyby zleceniodawca nie był
    > zwolniony z tego podatku - mógłbym wtedy w momencie przechodzenia na
    Vat
    > doliczyć do faktury te 22% i wszystko byłoby ok -

    i trzeba było to zrobić,
    Koszt twojej usługi był stały, ktoś dołożył Ci obciążeń podatkowych,
    więc Ty je powinieneś przenieść na odbiorcę, (konstrukcja Vat i zalety
    bycia vatowcem)

    on by sobie ten Vat odliczył
    > a ja bym nic nie stracił - tylko zyskał ale realia są troszkę inne:)

    mógł być vatowcem...

    > Dziękuję za wszelkie podpowiedzi i odpowiedzi
    > pzdr jas

    regent...