  • 1. Data: 2004-12-02 16:14:38
    Temat: nota korygująca VAT a kwestia KUP i VAT
    Od: "Sebastian" <s...@o...pl>

    1. dziewczyna NIE prowadząca działalności kupując drogą drukarkę dostała
    fakturę VAT z NIP, adresem itd. faktury nie podpisywała, bo i po co? (prezent
    dla chłopaka, któremu przyda się ona w firmie)
    2. jej chłopak poprosił o wypisanie NOTY KORYGUJĄCEJ z wpisaniem JEGO danych
    jako nabywcy (dane FIRMY)

    czy faktura + nota mogą stanowić wpis będący KUP i czy przysługuje prawo
    odliczenia naliczonego na fakturze VAT

    podkreślam, że nie miało miejsce "przekręcenie nazwy", ale skorygowanie notą
    błędnego podania nabywcy. Jednego nabywcę (NIE prowadzącego DG), jego adres i
    NIP zastąpiono FIRMĄ innego nabywcy, z jego własnym NIP-em.

    sprawa dotyczy kilkuset złotych do uratowania przed włożeniem w paszczę
    urzędowi skarbowemu

    pozdr
    Sebastian

  • 2. Data: 2004-12-02 16:43:33
    Temat: Re: nota korygująca VAT a kwestia KUP i VAT
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > czy faktura + nota mogą stanowić wpis będący KUP i czy przysługuje prawo
    > odliczenia naliczonego na fakturze VAT

    IMHO smierdzi to bardzo, bo note korygujaca wystawia sie na drobne bledy
    formalne danych dot. nabywcy, np. przekrecenie liter w nazwie, blad w
    numerze domu, blad w numerze NIP. Nota korygujaca nie mozna zamienic jednego
    podmiotu na inny. Ja bym to odrzucil.

> [...]
    adres i
    > NIP zastąpiono FIRMĄ innego nabywcy, z jego własnym NIP-em.

    Patrz wyzej, IMHO to jest podkladanie sie inspektorowi US/UKS.

    > sprawa dotyczy kilkuset złotych do uratowania przed włożeniem w paszczę
    > urzędowi skarbowemu

    Albo odwrotnie, ile US zarobi na takiej "oszczednosci".

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 3. Data: 2004-12-02 19:04:40
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Sebastian" <s...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > NIP zastąpiono FIRMĄ innego nabywcy, z jego własnym NIP-em.
    >
    > sprawa dotyczy kilkuset złotych do uratowania przed włożeniem w paszczę

    pod rządami poprzedniej ustawy VAT były wyroki NSA, że całkowita zmiana
    nabywcynotą korygującą nie daje możliwości odliczenia podatku naliczonego z
    faktury.
    Nie sądzę, by warto było ryzykować. Inna sprawa, że wiele programów daje
    możliwość ponownego edytowania faktury, błędna wersja do kosza i już jest
    tak, jak powinno być. A jak tak się nie da, to może sprzedawca da się
    ubłagać, że dziewczyna zwróci drukarkę, dostanie fv korygującą, a chłopak
    dopiero kupi. Neutralne podatkowo dla sprzedawcy i bezpieczniejsze dla
    nabywcy.

    pozdrawiam
    Magdi

  • 4. Data: 2004-12-03 08:07:42
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Magdalena pisze:

> [...]
    > ubłagać, że dziewczyna zwróci drukarkę, dostanie fv korygującą, a chłopak
    > dopiero kupi. Neutralne podatkowo dla sprzedawcy i bezpieczniejsze dla

    No ale sprzedca moze przyjac drukarke od dziewczyny,
    zwrocic pieniazki isprzedac chlopakiwi.

    Dziwczyna moze podarowac pieniadze na drukarke chlopakiwi
    uiszczajac NALEZNY podatek od darowizn i bedzie juz chyba
    full "lege artis"..

    Boguslaw