  • 1. Data: 2003-06-04 05:51:40
    Temat: notariusz czy prawo czlowiekowi wilkiem ?
    Od: "Monfeo" <m...@g...pl>

    witam

    mam mieszkanie (w koncu) no i problem. Czeka mnie umowa notarialna :(.
    Nie dosc ze mieszkanie jeszcze nie splacone to szykuje sie kolejny powazny
    wydatek. Szukam notariusza ktory zedrze ze mnie najmniej - ale oni trzymaja
    sie etyki zawodowej i pobieraja tyle samo, czyli maksa.
    Tylko jak obliczyc to maksimum ? Podam dane mieszkania:
    wartosc: 213 000 zl
    powierzchnia:
    mieszkanie 79,56
    garaz 17,45
    komorka 3,03

    Co sklada sie na te oplate i jak to policzyc (zeby bylo wiadomo ile narzuca
    prawo a ile to taksa notarialna ?
    Moze ktos ma namiary na TANIEGO notariusza z okolic Wroclawia ?

    wielkie dzieki za pomoc

    Monfeo

  • 2. Data: 2003-06-04 21:53:55
    Temat: Re: notariusz czy prawo czlowiekowi wilkiem ?
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Monfeo" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > mam mieszkanie (w koncu) no i problem. Czeka mnie umowa notarialna :(....

    są to typowi złodzieje w majestacie prawa
    nie odpowiadają za treść umów tylko je potwierdzają
    i biorą ogromne pieniądze za głupią pieczątkę
    mirek

  • 3. Data: 2003-06-05 17:52:09
    Od: "Agata" <s...@g...pl>

> [...]
    narzuca
    > prawo a ile to taksa notarialna ?
    > Moze ktos ma namiary na TANIEGO notariusza z okolic Wroclawia ?

    http://www.prawo.hoga.pl/stawki/taksa_notarialna.asp

    tutaj sobie poczytaj.
    Agata

  • 4. Data: 2003-06-05 23:41:25
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Wed, 4 Jun 2003 23:53:55 +0200, "Mirek" <m...@p...onet.pl> wrote:

    >nie odpowiadają za treść umów tylko je potwierdzają

    Biora i recza za to calym swoim majatkiem.

    >i biorą ogromne pieniądze za głupią pieczątkę

    To zobacz dokladnie ile z tego to podatek od czynnosci cywilno-prawnych dla
    naszego pazernego fiskusa.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 5. Data: 2003-06-06 05:37:45
    Od: "Monfeo" <m...@g...pl>

    On 6-Jun-2003, Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > To zobacz dokladnie ile z tego to podatek od czynnosci cywilno-prawnych
    > dla
    > naszego pazernego fiskusa.

    nie zmienia to faktu, ze za czynnosc ktora zajmuje niecale 5 min pobieraja
    do wlasnej kiesy 1600 zl !
    a fiskus swoja droga...

    nigdy nie wyrazalem zgody by pokrywac koszty utrzymywania debili, sorry
    Monfeo :(

  • 6. Data: 2003-06-06 08:09:10
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Biora i recza za to calym swoim majatkiem.

    Strasznie jestes jeszcze naiwny... Teoretycznie, to prawda, ale w praktyce
    nie sposob cos od nich wydobyc, nawet jesli wina jest ewidentna.

    > To zobacz dokladnie ile z tego to podatek od czynnosci cywilno-prawnych
    dla
    > naszego pazernego fiskusa.

    A ty przejrzyj sobie takse notarialna - nie znam zawodu, w ktorym za pol
    godziny pracy mozna zainkasowac ponad 1000 zl, a u notariusza, to wcale nie
    jest wysoka stawka - przy wiekszym mieszkaniu to nawet sporo wiecej.

  • 7. Data: 2003-06-06 08:53:44
    Temat: Re: Re: notariusz czy prawo czlowiekowi wilkiem ?
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Fri, 6 Jun 2003 10:09:10 +0200, "j23" <w...@s...com.pl>
    wrote:

    >Użytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    >Strasznie jestes jeszcze naiwny... Teoretycznie, to prawda, ale w praktyce
    >nie sposob cos od nich wydobyc, nawet jesli wina jest ewidentna.

    Taaa...teoria jest piękna ale praktyka pożal się boże. Ja spotkałem
    się z błędami wręcz żenującymi. Olewają sprawę gamonie bo wiedzą, że i
    tak wszyscy MUSZĄ do nich przyjść.

    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 8. Data: 2003-06-06 09:42:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jun 2003, j23 wrote:

    >+ Użytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> [...]
    [...o notariuszach...]
    >+ > To zobacz dokladnie ile z tego to podatek
    >+ A ty przejrzyj sobie takse notarialna - nie znam zawodu, w ktorym za pol
    >+ godziny pracy mozna zainkasowac ponad 1000 zl,

    Jakoś tak podejrzewam cię o mylenie "zarobku za pół godziny"
    w znaczeniach "tyle dostaje pracownik" a "tyle bierze firma".
    Bynajmniej nie twierdzę że taksa jest niska :>, ale sugestia
    jakoby to były wszystko pieniądze "do ręki" umiejętnie
    wpleciona w "można" (*można*, pomijając proporcję) może
    prowadzić maluczkich do wniosku że "może zarabiać 320 kzł
    miesięcznie" i że są to pieniądze "do kieszeni" (a nie
    *z kosztami*).
    Owszem, zdaje się mamy taki kfiatek że zawody prawnicze są
    koncesjonowane przez samorząd - i być może to *jest* źle.
    Ale...zwalczanie błędów demagogią może się zemścić :)

    >+ a u notariusza, to wcale nie
    >+ jest wysoka stawka - przy wiekszym mieszkaniu to nawet sporo wiecej.

    Znaczy, podnieść oszacowanie do 1Mzł miesięcznie ? ;)

    Nie - nie wiem *ile* wynoszą *do*chody notariuszy.
    Pewnie i są bardzo wysokie - tylko nie takie jak wynika
    z sugestii. I w patrzeniu na pieniądze mam wszyte zawsze
    zastrzeżenie "jak np. pracownik patrzy na pieniądze": przecież
    on dostaje 1000zł. I nie wnika w to że drugie tyle trzeba
    wyjąć z kasy na podatki i ZUSy, o stanowisku pracy nie
    wspominając :) Oczywiście, jeśli jest świadom że jego
    praca przynosi np. 3,5kzł dochodu - czuje się okradany.
    Przez firmę, nie przez "system" :] (ale księgowa ma
    załatwić co trzeba, bo przecież "po to tam jest" !).

    Oburzaj się - ale na system który nie pozwala *każdemu* kto
    spełni wymogi formalne (studia prawnicze, nie karany....)
    zostać prawnikiem !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-06-06 14:48:10
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 06 Jun 2003 01:41:25 +0200, w
    <s...@4...com>, Kyniu
    <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał(-a):

    > Biora i recza za to calym swoim majatkiem.

    Bzdura. Przed niczym i nikim nie odpowiadają. Za wyjątkiem swojej
    izdebki.

    > To zobacz dokladnie ile z tego to podatek od czynnosci cywilno-prawnych dla
    > naszego pazernego fiskusa.

    To tylko część wynagrodzenia. Z reguły 5% no i 22% VAT.