  • 1. Data: 2003-06-03 20:26:35
    Temat: podatek z najmu
    Od: "Yennifer" <y...@a...p>

    Witam
    Mam prosbe o rozwianie watpliwosci. W imieniu swojego Taty (pelnomocnictwo
    notarialne) zarzadzam nieruchomoscia, w ktorej mieszkaja lokatorzy z
    kwaterunku. W m-cu maju - po raz pierwszy udalo mi sie sciagnac czynsz od
    nich. I teraz pojawia sie pytanie o podatek. W jakiej formie moge go
    rozliczac ?
    Czy mam do wyboru - zaliczkowo PIT-5 lub ryczalt 8,5%? Czy jest to jakos z
    gory narzucone? I czy jezeli rozliczam w PIT-5 - to moge stosowac KUP (np -
    wymiana zamkow, sprzatanie, itp)? A jezeli tak - to musze prowadzic jakas
    ewidencje? Bo KPIR chyba nie?

    I ostatnie pytanie - Czy ja moge podpisywac Pita w imieniu Taty?
    I do jakiego US go skierowac (moje m-ce zamieszkania, Taty miejsce
    zamieszkania, czy tez lokalizacja nieruchomosci???)

    Dziekuje z gory za pomoc:-)
    --
    pozdr.
    Yenn