eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkinowy Platnik - uwzgledniajacy 8% zdrowotne - czy jest? › Re: nowy Platnik - uwzgledniajacy 8% zdrowotne - czy jest?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nowy Platnik - uwzgledniajacy 8% zdrowotne - czy jest?
    Date: Tue, 4 Mar 2003 10:01:29 +0100

    On Tue, 4 Mar 2003, Maddy wrote:

    >+ Dnia 04-03-2003 00:49, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    >+ > On Mon, 13 Jan 2003, Sławomir Dąbrowski wrote:
    >+
    >+ >>+ Nieśmiało zwrócę Ci uwagę, że zarówno w podatku dochodowym jak i zusie
    >+ >>+ wypłaty wyngrodzeń rozliczane są kasowo,
    >+ >
    >+ > Możesz objaśnić co oznacza "kasowe rozliczanie w ZUSie" ??
    >+ > Bo zaliczenie w KUP/odliczenie w PIT - to tak.
    >+
    >+ Gotfrydzie, rozczarowujesz mnie.

    Ano... widać bywa :[ Mawiają że nauka na błędach jest droga,
    ale chyba lepsza niż jej brak :]

    >+ Składki na ubezpieczenia społczne nalicza sie i odprowadza od
    >+ wynagrodzeń faktycznie *wypłaconych* w danym miesiącu a nie należnych.

    Czy jest możliwy - a jeśli jest, to jak wygląda w świetle twojej
    opinii - przypadek, że firma odprowadza ZUS a nie wypłaca pensji ?

    >+ Co oznacza że wynagrodzenie za grudzień wypłacone w styczniu (a kodeks
    >+ pracy pozwala wypłacic je do 10 stycznia) zostaną ujete na deklaracji za
    >+ styczeń a więc ze stawką zdrowotnego 8%.

    Przyznam że miałem klapki na oczach, mając na uwadze fakt odprowadzenia
    ZUSu (płatności składki) a nie płatności podstawy. Jakby nie patrzeć,
    "wirtualną płatność" za siebie mam zdaniem ustawodawcy zawsze terminowo :>,
    więc (samych) prowadzących DG jak rozumiem problem nie dotyczy :]

    [...]
    >+ Twój przedmówca zdecydowanie wie co mówi.

    OK. Ciekawym jeszcze opinii o odprowadzeniu ZUSu bez zapłaty pensji :)

    pzdr, Gotfryd