    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nowy komputer o wart. ponizej 3500
    Date: Wed, 23 Nov 2011 15:38:58 +0100

    > Niejasno sie wyraziłem. Chodziło mi o to, czy mogę go ująć zarówno w ST ja
    > w wyposażeniu .

    To zależy, m.in. od czasu, jaki planujesz go używać. Zakładam jednak, że
    powyżej roku. Ja wpisałbym go do EŚT. Dla wygody przy ew. likwidacji DG.

    > Bo jak w ST< to inna rubryka w dekalracji VAT ?

    Pytałeś o ewidencję, teraz mówisz o deklaracji. To są dwie różne rzeczy.

    > Wyjasniam: to jest kompletny komputer, tyle że na jdnostkę centralną mam
    > fsktury "na firmę", a na monitor nie ma faktury "na firmę". Monitor jst-
    > faktury brak.

    No to wpisując do do EŚT wyceń ten monitor. Jak? Masz informacje w ustawie
    oraz wiele w internecie (hasło wartość początkowa). Jak jest to stary
    monitor to bym poszukał faktury :) Na bank wartość początkowa będzie większa
    od tej, którą ustalisz.

    > ano wlaśnie, i mogą wyrzucic z amortyzacji ?

    Z ustawy o podatku dochodowym od osób ficzynych
    (http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2010051030701.pdf art. 22a): Amortyzacji
    podlegają (...) kompletne i zdatne do użytku w dniu przjęcia do używania...

    Czy jednostka centralna bez monitora "kompletna i zdatna do użytku"? Może
    być, ale w 99,99% przypadków nie będzie. A jak nie będzie to jak myślisz?

    Np. tak jak napisałeś.

    --
    Chcesz wysłać jakiś spam? Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki.
    Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę: