    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nowy-stary nip
    Date: Thu, 9 Nov 2006 10:05:45 +0100

    On Thu, 9 Nov 2006, Edyta wrote:

    > W sierpniu tego roku założyłam działalność gospodarczą, nr NIPu został ten
    > sam, co miałam będąc osobą nieprowadzącą działalności.

    Daj się namówić na przeczytanie tak ze 3000 postów, niech będzie że
    2000 jako absolutne minimum :), z archiwum grupy:
    http://groups.google.pl/groups?num=100&&hl=pl&as_ugr
    oup=*.podatki
    Nie "po kolei", ale to co Cię zainteresuje.

    Dlaczego? - bo z Twojego postu wynika masz zakodowane potocznie
    występujące oddzielenie "firmy" od "człowieka" w złym miejscu :)
    Przedsiębiorcą jesteś *TY*. I wbrew owym potocznym przekonaniom,
    zarejestrowanie DG (ale bez zakładania spółek) nie tworzy żadnego
    nowego podmiotu podatkowego.
    Więc *Twój* NIP nie ma prawa się zmienić.
    Dalej masz *Twój* majątek - tyle, że część swoich prywatnych rzeczy
    przeznaczasz na DG, co wiąże się z ewidencjonowaniem, prawem do
    odliczenia tych które zostały kupione "w celu DG" itp.
    Ale wszystko pozostaje *Twoje*!
    To ma wiele innych konsekwencji - np. w zrozumieniu nie tylko "jak"
    robi i rozlicza się remanent, ale "dlaczego tak".

    > W urzędzie złożyłam wszystkie niezbędne dokumenty rejestracyjne. Do dnia
    > dzisiejszego nie otrzymałam żanego nowego dokumentu potwerdzającego mój nowy
    > NIP.

    Skreślić słowo "nowy"!
    To co się otrzymuje, to "potwierdzenie".

    > Czy oznacza to że prowadząc działalność mam posługiwać się tym starym
    > dokumentem NIPu?

    Ale *nie dostaniesz nowego*!
    Tak, o ile ktoś nie zakłada spółki (w tym S.C., nie będącej osobą prawną
    ale będącą oddzielnym podatnikiem VAT) i *ma* NIP to... go ma :)

    pzdr, Gotfryd