    From: "Ryszard G." <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: numer konta US dla podatku dochodowego
    Date: Fri, 27 Aug 2004 17:14:52 +0200
    Sender: r...@o...pl@pa167.sulecin.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:
    > [...]
    >
    > To zależy IMHO od podatku.
    > Jak twój dochodowy, VAT, akcyza albo PCC - to pewnie upomnieniem.
    > Ale jak *czyjś* dochodowy (znaczy: "z PIT-4" :)) to nie wiem,
    > przecież to jest "kradzież na szkodę Skarbu" !

    Jest przecież Kodeks karny skarbowy
    "Art. 57.
    § 1. Podatnik, który uporczywie nie wpłaca w terminie podatku, podlega
    karze grzywny za wykroczenie skarbowe.
    § 2. Wobec sprawcy czynu zabronionego określonego w § 1, który przed
    wszczęciem postępowania w sprawie o wykroczenie skarbowe wpłacił w całości
    należny podatek na rachunek właściwego organu, sąd może odstąpić od
    wymierzenia kary."

    Przy sporadycznym opóźnianiu wpłat najczęściej uchodzi to na sucho, ale nie
    każdemu musi.

    Ryszard