    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: obowiązek darowizny?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 16 Apr 2021 15:55:06 +0200

    On Fri, 16 Apr 2021 14:48:43 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Dokąd będziecie razem, to wszystko jest OK!. Ale jeśli byście się

    Czy tak wszysko ... osoba obca, nie zona :-)

    > pokłócili, to ona dostanie wartość połowy mieszkania. Ja bym ją do
    > kredytu dopisał, albo zgodnie z prawda wpisał, że jej jest 1/12.

    A jesli nie ... no, ciekawe, jak podejsc podatkowo.

    rzeklbym, ze co roku jest to darownizna polowy raty, ale czy US tez
    tak to ocenia ?:-)

    Bsnk juz kredyt dal?
    Bo kredyt bierzesz na prawie cale, a posiadac bedziesz tylko polowe.
    Co prawda bank ma dobre zabezpieczenie hipoteczne.

    No i tak jeszcze pomyslmy - rozstaniecie sie, powiedzmy ze
    przestaniesz splacac i bank zlicytuje ... czy dziewczyna moze skarzyc
    chlopa za utrate jej polowy mieszkania?

    Niby sad powinien to rozwazyc i uwzglednic, ale czy uwzgledni ... kto
    go tam wie.
    No i dobrze, ze odsetki chwilowo niskie, bo jakby tak sad zaczal
    liczyc: mieszkanie np 300 tys, kredytu 240 tys, ale zobowiazania
    calkowitego do banku np 400 tys ... to jak tu rozliczyc bylych
    kochankow ?

    J.