  • 1. Data: 2008-01-10 13:36:49
    Temat: obowiazek wystawienia faktury od ... zl ?
    Od: "Andrzej P." <s...@a...net.pl>

    Witam,
    chcialem sie dowiedziec czy jest jakas ustawa / rozporzadzenie ktora
    reguluje minimalna wartosc sprzedazy od jakiej przedsiebiorca jest
    zobowiazany wystawic fakture?

    pozdrawiam
    --
    Andrzej P.
    piszac na priv zamien spam na kontakt

  • 2. Data: 2008-01-10 13:40:55
    Temat: Re: obowiazek wystawienia faktury od ... zl ?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 14:36:49 Andrzej P. <s...@a...net.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > chcialem sie dowiedziec czy jest jakas ustawa / rozporzadzenie ktora
    > reguluje minimalna wartosc sprzedazy od jakiej przedsiebiorca jest
    > zobowiazany wystawic fakture?

    Brak danych do udzielenia odpowiedzi.
    Ale jeśli pytasz czy na 1zł też musisz wystawić fakturę, to odpowiedź
    brzmi TAK.

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-01-10 14:13:28
    Od: "Andrzej P." <s...@a...net.pl>

    t...@o...pl pisze:

    > Brak danych do udzielenia odpowiedzi.
    > Ale jeśli pytasz czy na 1zł też musisz wystawić fakturę, to odpowiedź
    > brzmi TAK.

    Dokładnie o to pytam. Coraz więcej klientów żądających wystawiania
    faktur od 1zł a często koszt jej wystawienia jest większy. Gdzieś obiło
    mi się o uszy, że istnieje takie rozporządzenie, widać słuchy nie były
    prawdziwe. Dziękuję w każdym razie za odpowiedź.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-01-10 14:14:45
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik t...@o...pl napisał:

    > Ale jeśli pytasz czy na 1zł też musisz wystawić fakturę, to odpowiedź
    > brzmi TAK.

    Musi, jesli go ktos poprosi o to (zalozmy, ze ma kase fiskalna).

    Musi, jesli jest VATowcem. Niewatowiec moze wystawic co najwyzej rachunek.

    A do tego sa pewnie setki wyjatkow, bo ja juz nie pamietam jak to jest z
    tym VAT od umow o dzielo...

  • 5. Data: 2008-01-10 14:33:08
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 15:14:45 Wojtek Malina <w...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > rachunek.
    >
    > A do tego sa pewnie setki wyjatkow, bo ja juz nie pamietam jak to jest z

    Dlatego najpierw napisałem że "Brak danych do udzielenia odpowiedzi."

    pozdr,
    tommyz

  • 6. Data: 2008-01-10 14:34:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 15:13:28 Andrzej P. <s...@a...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > mi się o uszy, że istnieje takie rozporządzenie, widać słuchy nie były
    > prawdziwe. Dziękuję w każdym razie za odpowiedź.

    Może jest, nie przeczę bo nie znam wszytskich rozporzadzeń.
    Na pewno dla sprzedaży poniżej paru zł są dopuszczalne uproszczenia
    na fakturze, w rodzaju niewyszczególniania kwot podatku itp.

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-01-10 15:31:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 10 styczeń 2008 15:13
    (autor Andrzej P.
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fm598e$1ab$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Dokładnie o to pytam. Coraz więcej klientów żądających wystawiania
    > faktur od 1zł a często koszt jej wystawienia jest większy.

    Wiesz, nikt nie mówi, że masz obowiązek wystawić od razu na miejscu. :D
    Spisz dane i każ się zgłosić po odbiór za 2 dni. Dla ciebie jeszcze więcej
    roboty, ale się oduczą debilnych żądań. Mi by było głupio...

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 8. Data: 2008-01-10 16:16:15
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 16:31:33 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > więcej
    > roboty, ale się oduczą debilnych żądań. Mi by było głupio...

    Ja ostatnio poprosiłem służbistrkę w statystycznym o fakturę za
    ksero(40gr).
    Już chciała wystawiać, ale powiedziałem że sobie jaja robię -
    faktycznie brać na takie kwoty faktury to lekka żenada.

    pozdr,
    tommyz

  • 9. Data: 2008-01-10 16:25:30
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik t...@o...pl napisał:

    > Na pewno dla sprzedaży poniżej paru zł są dopuszczalne uproszczenia
    > na fakturze, w rodzaju niewyszczególniania kwot podatku itp.

    Dlaczego myslisz, ze są dopuszczalne?

  • 10. Data: 2008-01-10 16:26:50
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik t...@o...pl napisał:

    > Już chciała wystawiać, ale powiedziałem że sobie jaja robię -
    > faktycznie brać na takie kwoty faktury to lekka żenada.

    Wiesz. Skoro fiskus kasuje podatek od tych 40 groszy, to co zenujacego
    jest w braniuj faktur na 40 groszy?

    Czyz nie jest zenujace, ze fiskus bierze swoja czesc?