    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: oddałem córce samochód i...
    Date: Fri, 10 Sep 2010 00:59:51 +0200

    W dniu 2010-09-09 23:52, news pisze:
    > mam kilka pytań:
    > - auto ubezpieczone (OC) do marca 2011 z maksymalną zniżką z tytułu
    > bezszkodowej jazdy - czy powinienem zgłosić do ubezpieczyciela fakt
    > przekazania auta do eksploatacji innej osobie ? córka ma 22 lata i prawo
    > jazdy od pół roku.

    Popytaj doradcy ubezpieczeniowego. Fakt faktem, ubezpieczalnie biorą
    przy wycenie pod uwagę czy auto jest użytkowane przez kogoś innego.

    > - co zrobić aby kolejne ubezpieczenie było już na córkę i aby choć
    > trochę mogła ona skorzystać z moich zniżek (współwłasność ? w jaki
    > sposób ?) jednocześnie nie narażając mnie na utratę moich zniżek w
    > przypadku jakiejś np. stłuczki ?

    Znajdź ubezpieczalnię, która przy pierwszej stłuczce nie obniża zniżek.
    Albo lepiej -- wyślij córkę na kurs doskonalenia jazdy, aby nie
    powodowała stłuczek.

    > - jeśli współwłasność, to na drodze darowizny połowy wartości pojazdu ?
    > czy jak ?

    Chyba tak. Przynajmniej tak mi radzono w przypadku żony.

    > - przy współwłasności, kto jest uwidoczniony w ubezpieczeniu i czy
    > należy dokonywać ponownej rejestracji auta ?

    No trzeba zmienić dowód rejestracyjny

    Odpowiadam na podstawie mojego doświadczenia z ubezpieczalniami i
    rejestracją auta. Możliwe, że niuanse prawne są nieco inne lub że
    możliwości jest więcej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek