    From: "Mich" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odebranie środka trwałego przez bank
    Date: Thu, 1 Aug 2002 09:29:23 +0200

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ai9dpe$47o$1@sunsite.icm.edu.pl...

    > Użytkownik "Mich" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > placenie

    > Rozważania są o'k, ale - zważ, iż samochód stanowił zabezpieczenie
    > udzielonego kredytu. Rozliczenie VAT (i nie tylko) nastąpi w momencie
    kiedy
    > bank sprzeda samochód. Dodatkowo - czy było to przewłaszczenie, kto był
    > właścicielem samochodu, etc. temat bardzo szeroki, więc nie chcę zanudzać
    > omawianiem poszczególnych sytuacji. Poza tym - chcąc to zrobić, misiałbym
    > mieć jeszcze szereg informacji. dotyczących samochodu, kredytu, etc.

> [...]
    Moje wątpliwosci odnosnie rozliczania (czytaj : zwracania do US) vat dotyczą
    sytuacji, gdy bank zabiera samochod i jednoczesnie zwalnia kredytobiorce z
    dlugu. Kredytobiorca moze nawet nie wiedziec, co sie potem dzieje z
    samochodem, czy bank go sprzedał czy jakos inaczej wykorzystał. Jego umowa z
    bankiem skonczyla sie w momencie przewlaszczenia samochodu. Czy jest tu
    czynnosc podlegajaca vat ?
    Gdy bank zajmuje samochod i potem go sprzedaje jako swojego rodzaju
    posrednik, nastepuje oczywiscie rozliczenie jak dla zwyklej sprzedazy srodka
    trwalego.

    Ale, przyznaje racje, nie ma sensu rozwazac szczegółowo nieznanej nam blizej
    sytuacji.

    pozdrowienia