    From: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odebranie środka trwałego przez bank
    Date: Thu, 1 Aug 2002 10:30:09 +0200

    Użytkownik "Mich" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:aiap7j$ldr$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > kiedy

    > Moje wątpliwosci odnosnie rozliczania (czytaj : zwracania do US) vat
    dotyczą
    > sytuacji, gdy bank zabiera samochod i jednoczesnie zwalnia kredytobiorce z
    > dlugu. Kredytobiorca moze nawet nie wiedziec, co sie potem dzieje z
    > samochodem, czy bank go sprzedał czy jakos inaczej wykorzystał.

    Kredytobiorca będzie wiedział. MUSI wiedzieć. Poza tym - zależy od
    konkretnej sytuacji: kto jest właścicielem samochodu. Kiedyś była taka
    praktyka, iż aby nie obciążać kredytobiorcy dodatkowymi kosztami, bank
    stosował przewłaszczenie i był (powinien) wpis do dowodu rejestracyjnego
    następujący: właściciel - 51% (kredytobiorca), bank - współwłaściciel - 49%.
    Pozwalało to na naliczanie amortyzacji, etc. Teraz - to zależy od banku i
    wiarygodności kredytobiorcy, jaką formę zabezpieczenia udzielonego kredytu
    ustanowi. Aby stwierdzić jednoznacznie - (w tym przypadku) należałoby poznać
    całość dokumentacji.

    Jego umowa z
    > bankiem skonczyla sie w momencie przewlaszczenia samochodu. Czy jest tu
    > czynnosc podlegajaca vat ?

    ????????? Umowa nie skończyła się w momencie przewłaszczenia?! Umowa
    zakończy się po dokokonaniu rozliczenia z bankiem.

    > Gdy bank zajmuje samochod i potem go sprzedaje jako swojego rodzaju
    > posrednik, nastepuje oczywiscie rozliczenie jak dla zwyklej sprzedazy
    srodka
    > trwalego.

    Bank nie występuje tu w roli pośrednika.

    Z pozdrowieniami