    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczalam vat od benzyny co robic?
    Date: Fri, 31 Oct 2003 17:06:32 +0100

    On Fri, 31 Oct 2003, Łukasz Kaliński wrote:

    >+ > I dopisac czynny żal (miałam gdzies ładna formułke, jak znajde to
    >+ > podeslę chyba ze ktos ma pod reką?).
    >+
    >+ Temat jest poruszany wielokrotnie więc dam co mam:
    >+
    >+ WYJAŚNIENIE
    >+ Dot. korekty deklaracji ............. za miesiąc ............. r.
    >+ Na podstawie art. 16 KKS niniejszym składam korektę deklaracji ............

    Zeznaję że z czystego lenistwa nie chce mi się kazać googlowi
    szukać, ale jestem przekonany że w zakresie 'uzasadnienia'
    kiedyś coś zapodawano z Ordynacji, na jakieś 95% da się
    coś znaleźć pod autorem "Wiola", na moje oko pewnie to:
    ++++++
    Art. 81. Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej
    deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.
    ------

    KKS to chyba do "czynnego żalu" a to jakoś mało mi pasuje
    na "wyjaśnienie", bo będzie "uzasadnienie" i "wyjaśnienie" ?
    Czynny żal JakNaMójGust powinien powoływać się na nieukaranie
    z okazji złożenia deklaracji !

    Jak rozumiałem, to (nawet na jednym "papierze") powinny to
    być dwa wydzielone dokumenty, może da się ująć określając
    "jednocześnie w oparciu o art. XXX [nie sprawdzałem :)] KKS
    proszę o odstąpienie od wymierzenia kary", z zastrzeżeniem
    jak niżej:
    [...]
    >+ Zobowiązanie wynikające ze złożonej korekty zobowiązuję się pokryć

    ...czynny żal chroni tylko jeśli *już* "szkody Skarbu zostały
    naprawione" :), co jak widzę wszyscy podkreślają (i słusznie).

    wKF:
    Jednocześnie grupowicz składa wniosek od odstąpienia od oburzania
    się że wszyscy siedzą cicho, a jak w końcu ktoś coś napisze
    to się czepiają :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (któren korektę z wyjaśnieniem już w tym roku składał, ale
    bez czynnego żalu bo własny budżet uszczuplił)