  • 1. Data: 2003-03-20 14:54:40
    Temat: odliczenia
    Od: "M.Nowak" <e...@w...pl>

    Bede wdzieczna za podpowiedz, czy jesli w minionym roku (bedac na urlopie
    wywchowaczym) mialam tylko dochody za umowe o dzielo albo umowe zlecenie,
    moge odliczyc zakup komputera? (zaliczam sie do grpy tzw. wolnych zawodow).
    MN

  • 2. Data: 2003-03-20 14:59:18
    Temat: Re: odliczenia
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "M.Nowak" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wywchowaczym) mialam tylko dochody za umowe o dzielo albo umowe zlecenie,
    > moge odliczyc zakup komputera? (zaliczam sie do grpy tzw. wolnych

    nie, tylko etat sie liczy.

  • 3. Data: 2003-03-21 13:25:21
    Temat: Odp: odliczenia
    Od: "Venna" <v...@t...pl>

    Użytkownik Krzysztof Gil <k...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5cks2$f8d$...@a...news.tpi.pl...
    > nie, tylko etat sie liczy.

    a jesteś pewien - bo mi się wydaje że sposób zarobinia pięniędzy nie ma nic do
    tego.... chyba mało istotne jest czy pracownik ma umowę o pracę, dzieło czy
    zlecenie?
    tylko komputer musi służyć jako narzędzie pracy....
    ??

    Venna

  • 4. Data: 2003-03-21 15:09:06
    Temat: Re: Odp: odliczenia
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 21-03-2003 14:25, Użytkownik Venna napisał:

> [...]
    > zlecenie?
    > tylko komputer musi służyć jako narzędzie pracy....

    Forma zatrudnienia ma podstawowe znaczenie - trzeba byc zatrudnionym na
    umowe o prace, to warunek konieczny - art. 27 a ustawy o PDOF -
    przeczytać trzeba dokładnie i przesledzic odwołania, bo nie jest to
    napisane czarno na białym.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-03-22 22:25:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Mar 2003, Venna wrote:
    [...]
    >+ chyba mało istotne jest czy pracownik ma umowę o pracę, dzieło czy
    >+ zlecenie?

    Jak na umowę zlecenia to zlecenibiorca, na umowę o dzieło - wykonawca,
    ale nie *pracownik* !
    Choć zatrudniony... :) - to uprawnień *pracowniczych* (urlop i inne
    takie) nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-03-24 08:40:49
    Temat: Odp: Odp: odliczenia
    Od: "Venna" <v...@t...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:P...@k...por
    tezjan.zabrze.pl...
    > Jak na umowę zlecenia to zlecenibiorca, na umowę o dzieło - wykonawca,
    > ale nie *pracownik* !
    > Choć zatrudniony... :) - to uprawnień *pracowniczych* (urlop i inne
    > takie) nie ma.

    No dobrze skoro to takie istotne to :
    "osoba fizyczna wykonująca pracę na podstawie zawarcia : umowy o pracę, umowy o
    dzieło czy też umowy zlecenia" ;)

    pozdr
    Venna

  • 7. Data: 2003-03-24 11:50:38
    Temat: Re: Odp: Odp: odliczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Mar 2003, Venna wrote:
    [...]
    >+ No dobrze skoro to takie istotne to :
    >+ "osoba fizyczna wykonująca pracę na podstawie zawarcia : umowy o pracę,
    >+ umowy o dzieło czy też umowy zlecenia" ;)

    A możesz jakąś ustawę rzucić w której tak napisali ??
    Tylko proszę bez powoływania się na prasę, bo dziennikarz
    piszący pod presją (czasu) też czasami się nieściśle wyraża :)
    To się zdarza nawet ministrom formatującym formularze
    (patrz: VAT-7 i problem proporcji).

    >+ pozdr

    wzjm, Gotfryd