  • 1. Data: 2003-03-20 11:07:42
    Temat: Sam.Ciężarowy - odliczenie VAT
    Od: "Jacek" <j...@t...pl>

    Słyszałem, że aby nie prowokować kontroli
    z US, podczas zakupu samochodu ciężarowego
    należy do pierwszej deklaracji VAT-7 dołączyć
    ksero faktury zakupu oraz homologacji, a może
    coś jeszcze?
    Jacek.

  • 2. Data: 2003-03-20 12:32:43
    Temat: Re: Sam.Ciężarowy - odliczenie VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 20-03-2003 12:07, Użytkownik Jacek napisał:
    > Słyszałem, że aby nie prowokować kontroli
    > z US, podczas zakupu samochodu ciężarowego
    > należy do pierwszej deklaracji VAT-7 dołączyć
    > ksero faktury zakupu oraz homologacji, a może
    > coś jeszcze?

    Owszem, ale tylko gdy żadasz zwrotu. Jeżeli rozliczasz go na bieżąco
    -np. masz taka duża sorzedaz że ten VAT utonie od razu, to nie ma potrzeby.

    Gdy żądasz zwrotu bezpośredniego załacznie faktury i świadectwa
    homologacji (wraz ze stosownym wyjasnieniem na piśmie) w 9 przypadkach
    na 10 chroni przed wizytą z gości z US.

    Maddy - w ostatnim roku 4 zwroty, zadnej kontroli, ale załączono do
    deklaracji stosowne papiery.

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-03-20 13:03:02
    Od: "Jacek" <j...@t...pl>

> [...]
    > na 10 chroni przed wizytą z gości z US.
    > Maddy - w ostatnim roku 4 zwroty, zadnej kontroli, ale załączono do

    Nie mam aż takiej sprzedaży, żeby rozliczyć od razu ale myślę,
    że za 5-6 mieisiecy sobie odliczę, więc jak US ma 3 miesiące
    to nie widzę dużej różnicy.
    Teraz muszę zgłębić środki trwałe, to mój pierwszy.
    Jest to samochód używany i znalazłem, że mogę go amortyzować
    przez 30 miesięcy (wyszło mi 40% rocznie) ale nie wiem co znaczy,
    że mam to udowodnić, nie mam pierwszej faktury zakupu, a samochód
    ma 3 lata.

    Dziękuję za pomoc,
    Jacek.