  • 1. Data: 2003-03-04 18:44:19
    Temat: odliczenia od podatku - umowa o dzielo
    Od: "Starek" <s...@p...onet.pl>

    witam
    Czy jako student pracujacy na umowe o dzielo, bede mogl sobie odpisac
    zakupiony komputer? Jakie mam mozliwosci odpisania czegos od podatku?

    starek

  • 2. Data: 2003-03-04 19:40:47
    Temat: Re: odliczenia od podatku - umowa o dzielo
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Starek" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > witam
    > Czy jako student pracujacy na umowe o dzielo, bede mogl sobie odpisac
    > zakupiony komputer?

    Nie.

    Jakie mam mozliwosci odpisania czegos od podatku?

    Tylko gdy pracujesz na podstawie umowy o pracę i tylko jeśli zakup jest
    związany z twoją pracą.

  • 3. Data: 2003-03-04 20:14:19
    Od: "Starek" <s...@p...onet.pl>

    Pewnego pięknego dnia "KK" <p...@g...pl> napisał:...
    [...]
    > Nie.
    >
    > Jakie mam mozliwosci odpisania czegos od podatku?
    >
    > Tylko gdy pracujesz na podstawie umowy o pracę i tylko jeśli zakup jest
    > związany z twoją pracą.

    Wlasnie komputer jest jak najbardziej zwiazany z moja praca, szkoda ze nie
    moge go odpisac.
    W takim razie zadam inne pytanie:
    Co moge sobie odpisac? Chce jak najmniej pieniedzy oddac fiskusowi :)
    Czy pod wydatki na nauke moge podciagnac np oplaty za akademik?
    Czy do odpisow niezbedne sa faktury, czy wystarcza rachunki?

    starek

  • 4. Data: 2003-03-05 00:41:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Mar 2003, Starek wrote:

    >+ Pewnego pięknego dnia "KK" <p...@g...pl> napisał:...
    [...]
    >+ > Tylko gdy pracujesz na podstawie umowy o pracę i tylko [...]
    >+ Wlasnie komputer jest jak najbardziej zwiazany z moja praca,

    Mniemam że mylisz pojęcia "robić coś komuś" ("być zatrudnionym")
    z "pracować" (czyli "być zatrudnionym na umowie O PRACĘ").
    Wbrew pozorom - przekopywanie *własnego* ogródka (na
    przykład) pracą (w znaczeniu prawnopodatkowym, nie mylić
    z fizyką :)) *nie jest* !
    :)

    A tak BTW - odpowiedzi na pytanie "czy można w ramach umowy
    wykonywanej osobiście amortyzować środek trwały" ciągle
    nie znam :| - bo "normalne" koszty jak najbardziej (ale
    *zamiast* ryczałtowych 20/50%, a nie *dodatkowo* !).
    Taka amortyzacja jednorazowa PCta za 3100zł to byłby
    niezły kąsek...

    pzdr, Gotfryd
    (DG, ale również UoD)