  • 1. Data: 2003-03-04 17:34:23
    Temat: problem z ewidencja ŚT
    Od: "Ola Mycha" <n...@p...onet.pl>

    Witam, mam problem:
    Poprzednia dziewczyna zrobila w ten oto sposob:
    -w 2001 roku firma transportowa byla na PKPiR i ksiegowa prowadzila
    ewidencje srodkow trwalych oraz robila odpisy amortyzacyjne,
    -w 2002 roku firma przeszla na ryczalt i ksiegowa przestala amortyzowac ŚT
    oraz zaprzestala prowadzenie ewidecji ŚT
    W tym roku firma dalej jest na ryczalcie, srodki trwale nie sa amortyzowane,
    ale przypuscmy, ze w 2004 przejdzie na PKPiR. Co wtedy? Przeciez skoro
    zaczela amortyzowac ŚT, to powinna to kontunuowac, z moze sie myle? Jak
    wybrnac z tej sytuacji?
    Dziekuje za odpowiedzi i rady
    Ola

  • 2. Data: 2003-03-05 00:31:47
    Temat: Re: problem z ewidencja ŚT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Mar 2003, Ola Mycha wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zaczela amortyzowac ŚT, to powinna to kontunuowac, z moze sie myle? Jak

    IMHO po prostu: w momencie powrotu na KPiR naliczyć ile było
    amortyzacji "w czasie ryczałtu".
    Zajrzyj do ustawy:
    +++++
    5. W razie zmiany formy opodatkowania podatnicy, zakładając ewidencję,
    o której mowa w ust. 2, uwzględniają w niej odpisy amortyzacyjne
    przypadające za okres opodatkowania w formie zryczałtowanego podatku
    dochodowego.
    ----
    Zauważ że ustawa wymaga, aby przyjęty rodzaj amortyzacji był
    stosowany aż do wykreślenia środka z ewidencji - czyli
    jeśli była poprzednio stosowana am. degresywna - to w czasie
    "nieamortyzacji na ryczałcie" - też, i po powrocie do
    KPiR - również.
    Acha - tam niżej jest uwaga, że musi być prowadzona ewidencja:
    jeśli była w "czasach KPiR" to "w czasie ryczałtu" powinno
    też coś być (już mi wyparowało - wykaz czy jakoś tak, jest
    w przepisach "ryczałtowych"), żeby US się później nie przyczepił
    - nie powinno być "czarnej dziury" !

    pzdr, Gotfryd