  • 1. Data: 2003-12-18 15:45:34
    Temat: odliczenia pomoce naukowe
    Od: "Zbino" <zew"smieciwon@smieciwon"poczta.onet.pl>

    Jak wiadomo od podatku można odliczać zakup przyrządów , literatury
    fachowej... związanych z wykonywaną pracą. Kto potrafi odpowiedzieć czy w
    ramach literatury fachowej mieszczą się książki fachowe. Mam dwie sprzeczne
    opinie na ten temat. Według rozporządzenia ministra finansów
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/1292.htm wydaje mi się, że książek nie
    można odliczać. Pojawiają się jednak w prasie inne głosy na ten temat. Kto
    ma rację?

  • 2. Data: 2003-12-18 16:36:02
    Temat: Re: odliczenia pomoce naukowe
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Zbino" <zew"smieciwon@smieciwon"poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    nie
    > można odliczać. Pojawiają się jednak w prasie inne głosy na ten temat. Kto

    Można.

    Przeczytaj dokładnie co tu jest napisane:
    "WYKAZ RODZAJÓW PRZYRZĄDÓW I POMOCY NAUKOWYCH, KTÓRYCH ZAKUP UPRAWNIA DO
    ODLICZENIA PONIESIONYCH WYDATKÓW DO PODATKU DOCHODOWEGO "

    Czy tu jest napisane wykaz literatury fachowej? Nie?
    A ustawa mówi, że możesz odliczyć:
    zakup przyrządów i pomocy naukowych, programów komputerowych oraz wydawnictw
    fachowych bezpośrednio związanych z wykonywanym zawodem i wykonywaną pracą.

    Do przyrządów i pomocy jest wykaz, a do literatury nie ma wykazu. Tak samo
    jak nie ma wykazu oprogramowania, które możesz odliczyć.

    Każdą literaturę fachową możesz odliczyć.
    Jednak w razie kontroli musisz panią w US przekonać, że np. "PC Kurier"
    jest literaturą fachową.

    Tylko link, który podałeś jest już nieaktualny, bo na 2002 lista znacznie
    się uszczupliła więc uważaj.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/1812.htm
    tu masz link, a i tak nie potrafię, ci powiedzieć, czy pod koniec 2002 roku
    nie wyszła następna jeszcze krótsza.