  • 1. Data: 2003-12-18 11:02:12
    Temat: Samochod w uzyczenie
    Od: "agata xxxxxxxxxxxx" <a...@W...gazeta.pl>

    Hej!
    Sluchajcie, czy jezeli mam samochod na zasadzie uzyczenia, to moge wrzucac
    paliwo w KUP (DG i KPiR)? Czy nie bardzo? Czy prowadze wtedy ewidencje
    przebiegu pojazdow?
    Pozdrawiam przedswiatecznie, A

  • 2. Data: 2003-12-18 12:30:11
    Temat: Re: Samochod w uzyczenie
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Moim skromnym zdaniem paliwo mozesz wrzucac w koszty w ramach limitu
    wynikajacego z ewidencji przebiegu

    Przychodem jest wartosc czynszu uzyczonego samochodu

    Generalnie pytanie jest troche malo rzeczowe. Zakladam ze chodzi o podatek
    PIT i KPIR a samochod jest osobowy.

    Adam.
    P.S. wszystkie wydatki musza zawierac nr rejestracyjny samochodu

  • 3. Data: 2003-12-18 13:35:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adamski napisał:
    > Moim skromnym zdaniem paliwo mozesz wrzucac w koszty w ramach limitu
    > wynikajacego z ewidencji przebiegu

    Jsnowidz, panie , jasnowidz...

    > Przychodem jest wartosc czynszu uzyczonego samochodu

    I to wielokrotny

    > Generalnie pytanie jest troche malo rzeczowe. Zakladam ze chodzi o podatek
    > PIT i KPIR a samochod jest osobowy.

    I zakładasz że uzyczenie jest od osoby poza I i II grupy pokrewieństwa.

    > Adam.
    > P.S. wszystkie wydatki musza zawierac nr rejestracyjny samochodu

    Do wczoraj nie musiały, poza jednym mały wyjątkiem co do ktorego jeszcze
    nie wiemy czy pytającego dotyczy.
    Zacytuj mi ten artykuł który dodali wczoraj w nocy...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-12-18 15:41:31
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Jsnowidz, panie , jasnowidz...

    Witaj Maddy, ciesze sie, ze jeszcze sie udzielasz ba grupie.

    > I zakładasz że uzyczenie jest od osoby poza I i II grupy pokrewieństwa.

    No tak masz racje troszki tych zalozen jest

    > Do wczoraj nie musiały, poza jednym mały wyjątkiem co do ktorego jeszcze
    > nie wiemy czy pytającego dotyczy.
    > Zacytuj mi ten artykuł który dodali wczoraj w nocy...

    Chodzilo mi o objasnienia do kol 14-tej KPIR. Cos zmienieli? Ostatnio jestem
    zakrecony jak makowiec swiateczny.

    Adam

  • 5. Data: 2003-12-18 21:54:28
    Od: "agata xxxxxxxxxxxx" <a...@N...gazeta.pl>

    Ok, sprecyzuje: DG,KPiR, samochod faktycznie osobowy, uzyczony od tesciowej ;)
    (nie wiem jaki wplyw ma stopien pokrewienstwa?)Czy w takiej sytuacji moge
    paliwo wrzucac w KUP?
    Wyczytalam w madrej ksiazeczce, ze jezeli samochod jest uzyczony to wydatki
    nalezy wpisywac bezposredni do KPiR w wysokosci faktycznie poniesionej, czyli
    wtedy nie bylby objety ewidenja przebiegu. Cos wiecie na ten temat?
    Pozdr,A

  • 6. Data: 2003-12-19 06:37:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    poniesionej, czyli
    > wtedy nie bylby objety ewidenja przebiegu. Cos wiecie na ten temat?

    Wyrzuć tę książeczkę. Cholera wie co tam jeszcze jest :-)

  • 7. Data: 2003-12-19 14:20:36
    Od: "agata xxxxxxxxxxxx" <a...@N...gazeta.pl>

    cef <c...@i...pl> napisał(a):
    > Wyrzuć tę książeczkę. Cholera wie co tam jeszcze jest :-)

    No tak, tylko musze z jakiegos zrodla czerpac informacje (tu jest czasami
    ciezko sie czegos dowiedziec). Ksiazeczka jakich pewnie wiele,"Vademecum
    Podatnika, PKPiR w 2003 roku" Haliny Napiorkowskiej (wyd. Difin), naprawde
    taka straszna?
    Pozdr, i czekam z niecierpliwoscia na odpowiedz o mozliwosc wrzucania paliwa
    w KUP (i jak sie okazuje sposob ewidenjonowania tych kosztow), A

  • 8. Data: 2003-12-19 16:45:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > No tak, tylko musze z jakiegos zrodla czerpac informacje (tu jest
    czasami
    > ciezko sie czegos dowiedziec).

    Najlepiej czerpać z takiego, które podaje podstawę
    prawną i jeszcze trzeba sprawdzić czy ta podstawa
    jest aktualna.

    Ksiazeczka jakich pewnie wiele,"Vademecum
    > Podatnika, PKPiR w 2003 roku" Haliny Napiorkowskiej (wyd. Difin),
    naprawde
    > taka straszna?

    Nie wiem. Nie czytałem.

    > Pozdr, i czekam z niecierpliwoscia na odpowiedz o mozliwosc
    wrzucania paliwa
    > w KUP (i jak sie okazuje sposob ewidenjonowania tych kosztow), A

    No to po kolei:
    samochód osobowy,
    działalność na KPiR bez VAT,
    użyczenie od teściowej
    Tak ustalono bez jasnowidzenia.

    Art 23.1 pkt 46) - potrzebujesz
    ewidencji przebiegu i do wysokości
    limitu wynikającego z tej ewidencji
    możesz zaliczyć wydatki w koszty.
    Skoro nie jesteś vatowcem kosztem jest kwota brutto.
    O tym jak prowadzić kilometrówkę
    przeczytaj na jakiejś stronie typu:
    firma, własna dg itp

    Skoro użyczenie od teściowej,
    to przeczytaj art 14.2 pkt 8)
    (nie wiem w której grupie jest
    teściowa). Być może masz przychód
    do wykazania.

    Nie zapomnij o podstawowym warunku
    zaliczenia tych wydatków do kosztów:
    musisz ponieść te wydatki
    w celu osiągnięcia przychodu.
    art 22?

    PS
    Wszystko to jest w archiwum.
    (wielokrotnie wałkowane)

  • 9. Data: 2003-12-19 19:52:15
    Od: "agata xxxxxxxxxxxx" <a...@N...gazeta.pl>

    Dzieki za odpowiedz/podpowiedz!
    Pozdr, coraz bardziej swiatecznie, A

    > PS
    > Wszystko to jest w archiwum.
    > (wielokrotnie wałkowane)

    Wierze, ze wiekszosc pojawiajacych sie obecnie watkow byla wielokrotnie
    walkowana, ale nie sposob przejrzec calego archiwum, wiec pewnie nie raz i
    nie dwa jeszcze beda wracac. Ale zawsze moze pojawic sie jakas nowa idea ;)