  • 1. Data: 2003-10-22 06:59:20
    Temat: odliczenie za studia
    Od: "Predator" <e...@o...pl>

    jestem na ostatnim roku studiów zaocznych.
    Za każdy semestr płacę pewną kwotę z góry,
    w październiku za zimowy, około lutego - marca
    za letni. Ze względu że w tym roku się kończą
    odliczenia związane z kształceniem mam pytanie.
    Za pierwszy semestr już zapłaciłem, czy mogę
    jeszcze w tym roku zapłacić za drugi semestr?
    Z kobietą w dziekanacie nie mogę się dogadać
    ponieważ chce podpisy wszystkich świętych
    z ich zgodą (chciałem za dwa semestry od razu
    zapłacić). Czy jeżeli powiedzmy teraz koło
    grudnia samodzielnie zapłacę za drugi semestr
    to będzie ok.? Kwitek z wpłatą oddam dopiero
    w lutym ale teraz bym wpłacił. Czy z punktu
    widzenia odliczeń będzie w porządku? Czy
    uczelnia może mieć później jakieś problemy z
    rozliczeniem mojej wpłaty?

    Jeszcze jedno, czy przybory typu rapitografy,
    ołówki, linie, krzywiki itd - wszelkie kreślarskie
    mogę odliczyć od podatku?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2003-10-22 13:20:48
    Temat: Re: odliczenie za studia
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

    jeżeli w tym roku uregulujesz z góry za cały rok kształcenia
    i posiadasz dowód wpłaty z określeniem, że to ty wpłacałeś
    tytułem opłaty za V rok studiów (lub ostatni semestr) to jak najbardziej
    możesz odliczyć to w picie rocznym za rok 2002
    wydaje mi się, że nie powinno byc problemów po stronie uczelni
    ponieważ zauważą twoją wpłatę na swoim r-ku bankowym
    a przecież wiele uczelni pobiera właśnie opłaty np. za rok z góry.

    co tyczy odliczenia przyrządów naukowych to musza one mieć bezpośredni
    związek z wykonywana przez ciebie pracą zawartą na umowe o pracę i
    wykonywanym zawodem

    Przemo

  • 3. Data: 2003-10-22 13:25:06
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Przemo" <p...@k...pl> wrote in message
    > co tyczy odliczenia przyrządów naukowych to musza one mieć bezpośredni
    > związek z wykonywana przez ciebie pracą zawartą na umowe o pracę i
    > wykonywanym zawodem

    oraz znajdować się na liście przyrządów i pomocy naukowych, które można
    odliczyć, a jesli pamiętam to tam się niewiele znajduje.

  • 4. Data: 2003-10-22 13:31:33
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

    > oraz znajdować się na liście przyrządów i pomocy naukowych, które można
    > odliczyć, a jesli pamiętam to tam się niewiele znajduje.

    święta prawda
    sorry za nieścisłość

    Przemo