  • 1. Data: 2003-10-21 20:47:47
    Temat: Nie prowadzona amortyzacja -jak skorygowac
    Od: "Krzysztof Magiera" <k...@w...opole.pl>

    Witam
    Problem: w pazdzierniku zeszlego roku firma nabyla srodek trwaly
    amortyzowany w czasie i w listopadzie jego amortyzacja ( i innych srodkow )
    zostala przeprowadzona. Pozniej ( zreszta do dzisiaj ) amortyzacja tego
    wlasnie srodka gdzies sie zawieruszyla i nie jest prowadzona.
    Pytanie: jak to skorygowac przy minimalnym nakladzie papieru?
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 2. Data: 2003-10-21 21:41:44
    Temat: Re: Nie prowadzona amortyzacja -jak skorygowac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2003, Krzysztof Magiera wrote:

> [...]
    >+ zostala przeprowadzona. Pozniej ( zreszta do dzisiaj ) amortyzacja tego
    >+ wlasnie srodka gdzies sie zawieruszyla i nie jest prowadzona.

    A inne "były prowadzone" ?

    >+ Pytanie: jak to skorygowac przy minimalnym nakladzie papieru?

    Może to:
    ++++++++
    4. Podatnicy mogą dokonywać odpisów amortyzacyjnych w równych ratach co
    miesiąc albo w równych ratach co kwartał, albo jednorazowo na koniec roku
    podatkowego [...]
    --------
    ?
    I łupnąć jednorazowo "na koniec"...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-22 03:15:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2003, Krzysztof Magiera wrote:
    [...]
    >+ > > >+ zostala przeprowadzona. Pozniej ( zreszta do dzisiaj )
    >+ > > >+ amortyzacja tego
    >+ > > >+ wlasnie srodka gdzies sie zawieruszyla i nie jest prowadzona.
    [...]
    >+ > > Może to: [...]
    >+ > > I łupnąć jednorazowo "na koniec"...
    >+ > A co z grudniem 2002, bo to chyba w tym rzecz... Moze dodatkowo dorobic,
    >+ > przed jednorazowa nota na koniec roku, note, ktora skoryguje amortyzacje
    >+ > grudnia 2002... No i co z wyborem metody amortyzacji? W zeszlym roku
    >+ > podatnik zaczal amortyzowac miesiecznie...
> [...]

    Przyznaję że jest. Nie wiem co "najprościej" zrobić.
    Może Maddy w ramach odgrypiania podrzuci jakiś koncept ;)
    (pewnie ją czekający stosik papierów przywalił, odezwała
    się i zaginęła :().

    >+ i metoda amortyzacji,

    A tu to powoli. Dlaczego ?
    Amortyzowanie (wybaczcie jeśli nie po polsku, ale chcę jakoś
    odróżnić 'proces' od 'zasady' "amortyzacji") przebiega
    w oparciu o kilka wyróżników. Do nich należą:
    - określenie stawki amortyzacji
    - określenie współczynników amortyzacji
    - określenie metody amortyzacji
    - określenie sposobu odliczania rat.

    Metody amortyzacji to IMO art.22i, art.22j i art. 22k (koniec
    listy), zresztą tak literalnie wynika z art.22h.4 :)
    Po wyborze metody:
    - liniowej i liniowej przyspieszonej (22i) oraz przyspieszonej
    na specjalnych zasadach (22j)
    - degresywnej

    ...trzeba tego się trzymać "do końca".

    Ale zeznaję że nie widzę powodu żeby wybór "zaliczania
    miesięcznego" miałby być "dożywotni" :)
    Kto przeciw ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-10-22 07:36:43
    Od: "Luqas" <l...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    grudnia 2002... No i co z wyborem metody amortyzacji? W zeszlym roku
    podatnik zaczal amortyzowac miesiecznie...

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 5. Data: 2003-10-22 09:56:19
    Od: "Krzysztof Magiera" <k...@w...opole.pl>

> [...]
    > grudnia 2002... No i co z wyborem metody amortyzacji? W zeszlym roku
    > podatnik zaczal amortyzowac miesiecznie...

    Wlasnie tak, problemem jest grudzień i metoda amortyzacji, albo problemem
    jest listopad i grudzień a wtedy juz metoda nie (roczna)
    Pozdrawiam Krzysztof

  • 6. Data: 2003-10-22 12:40:27
    Od: "Luqas" <l...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > - degresywnej
    >
    > ...trzeba tego się trzymać "do końca".
    >
    > Ale zeznaję że nie widzę powodu żeby wybór "zaliczania

    Hmmm przeciw wspomniany art. 22h ale ust.2:

    Podatnicy, z zastrzeżeniem art. 22l i 22ł, dokonują wyboru jednej z metod
    amortyzacji określonej w art. 22i-22k dla poszczególnych środków trwałych
    przed rozpoczęciem ich amortyzacji; wybraną metodę stosuje się do pełnego
    zamortyzowania danego środka trwałego

    Najprosciej dorobic korekte za "zapomniane" miesiace, nie wliczajac kosztow
    w KUP i od pazdziernika liniowo tez bez KUP (amort. bilansowa), ale zapewne
    nie o to chodzi:-).

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 7. Data: 2003-10-22 19:21:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2003, Luqas wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    [...]
    >+ > On Wed, 22 Oct 2003, Krzysztof Magiera wrote:
    >+ > [...]
    >+ > >+ i metoda amortyzacji,
    >+ >
    >+ > A tu to powoli. Dlaczego ?
    [...]
    >+ > Metody amortyzacji to IMO art.22i, art.22j i art. 22k (koniec
    >+ > listy),
    [...]
> [...]
    >+ amortyzacji określonej w art. 22i-22k dla poszczególnych środków trwałych

    No to ja mam pytanie: czy czytałeś ten cytat przed posłaniem ;) ?
    Popatrz co napisałem wyżej: "i koniec listy". Zapodałeś przepis
    który wyraźnie *nie* obejmuje art.22h, w tym art.22.4 :)
    Sposób odliczania rat NIE JEST "metodą amortyzacji" w rozumieniu
    zapodanego przez ciebie przepisu ! Metody - to to co wymieniłem:
    liniowa (z odmianami przyspieszania) i degresywna.
    IMO (bez H) oczywiście :)

    Sposób "zaliczania" rat czy wysokość współczynników można sobie
    IMO zmieniać z roku na rok.
    Kto jeszcze za lub przeciw ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-10-23 06:29:57
    Od: "Luqas" <l...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > IMO (bez H) oczywiście :)
    >
    > Sposób "zaliczania" rat czy wysokość współczynników można sobie

    Chyba zaszlo po drodze pewne nieporozumienie... Otoz zgadzam sie z szanownym
    przedmowca w kwestii zmiany stawek i sposobu zaliczania rat - wolno zawsze
    od nowego roku podatkowego zmieniac... Takze kwestia metody amortyzacji jest
    bezdyskusyjna - zmienic sie nie moze (przyznaje sie - pomylilem metode
    amortyzowania ze sposobem naliczania rat, aj jaj:-).

    Ale tu caly czas chodzi o grudzien 2002, z ktorym nie wiadomo co zrobic. I
    rok 2003, z ktorym tez do konca nie wiadomo, poniewaz:
    - na pewno wolno skorygowac nota wartosc srodka trwalego (amort. bilansowa)
    za minione miesiace i znac jego wartosc "rzeczywista", ale co dalej:
    -- czy podatnik utracil prawo do amortyzowania w KUP tego srodka?
    -- czy moze stracil mozliwosc zaliczenia w KUP raty grudniowej, a w 2003r
    zaliczy sobie juz w KUP odpowiednio naliczony odpis
    amotyzacyjny?

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 9. Data: 2003-10-23 06:47:30
    Od: "Krzysztof Magiera" <k...@w...opole.pl>

    "Luqas" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > -- czy moze stracil mozliwosc zaliczenia w KUP raty grudniowej, a w 2003r
    > zaliczy sobie juz w KUP odpowiednio naliczony odpis

    Moze pora na jakies wnioski z mojej strony:
    *amortyzacja liniowa przez caly czas
    *w 2002 odpisy co miesiac (pod to podpada listopad 2002)
    *amortyzacja za 12.2002 byla dokonana ale nie uznana za KUP ( moja strata )
    *w 2003 i nastepnych odpisy raz w roku
    Czy zdaniem Szanownych Dyskutantow jest to do przyjecia ?
    Pozdrawiam Krzysztof

  • 10. Data: 2003-10-23 08:15:32
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Krzysztof Magiera wrote:

> [...]
    > strata ) *w 2003 i nastepnych odpisy raz w roku
    > Czy zdaniem Szanownych Dyskutantow jest to do przyjecia ?

    Drobna uwaga: w 2004 znów można miesięcznie