  • 1. Data: 2003-10-22 06:15:17
    Temat: Re: Srodek trwały.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2003, Salhira wrote:
    [...]
    >+ jeśli jest to maszyna używana. juz kilka lat przez poprzedniego
    >+ własciciela? Wyczytałam w poradniku na stronie www.firma.pl,

    Ta... a w której firmie ? Bo ze strony głownej to można
    sobie maila do firmy oferującej utrzymanie stron www
    posłać ;)

    >+ że jeśli jest
    >+ to środek trwały używany juz co najmniej 60 miesiecy

    Y... na pewno 60 ? ;)
    To ma być budowla czy maszyna ? :)

    >+ a ja wprowadzam go do
    >+ swojej ewidencji po raz pierwszy, to moge sama ustalić stawkę amortyzacji.
    >+ Chce sie upewnić czy rzeczywiście tak można.
    ++++++++++
    Art. 22j. 1. Podatnicy, z zastrzeżeniem art. 22l, mogą
    indywidualnie ustalić stawki amortyzacyjne dla używanych
    lub ulepszonych środków trwałych, po raz pierwszy
    wprowadzonych do ewidencji danego podatnika, z tym że
    okres amortyzacji nie może być krótszy niż:
    1) dla środków trwałych zaliczonych do grupy 3-6 i 8 Klasyfikacji:
    a) 24 miesiące - gdy ich wartość początkowa nie przekracza 25.000 zł,
    b) 36 miesięcy - gdy ich wartość początkowa jest wyższa od 25.000 zł
    i nie przekracza 50.000 zł,
    c) 60 miesięcy - w pozostałych przypadkach,
    ---------

    Rozumiem że pamiętasz że:
    +++++
    2. Środki trwałe, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, uznaje się za:
    1) używane - jeżeli podatnik udowodni, że przed ich nabyciem
    były wykorzystywane co najmniej przez okres 6 miesięcy
    ----

    ...z naciskiem na "podatnik udowodni" (np. za 5 lat, kiedy firma
    od której kupił mogła dawno zbankrutować/rozwiązać się/...)
    oraz "wykorzystywane" (IMO data produkcji czy data sprzedaży
    nie wystarczy).

    >+ Nie wiem tylko do jakiej grupy

    No to może kto inny... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-10-22 18:48:36
    Temat: Srodek trwały.
    Od: "Salhira" <s...@w...pl>

    Pomocy.
    Może jest tu ktoś kto mi podpowie jak zklasyfikować w wykazie środków
    trwałych maszyne do wywoływania filmów i jaką stawkę amortyzacji stosować
    jeśli jest to maszyna używana. juz kilka lat przez poprzedniego
    własciciela? Wyczytałam w poradniku na stronie www.firma.pl, że jeśli jest
    to środek trwały używany juz co najmniej 60 miesiecy a ja wprowadzam go do
    swojej ewidencji po raz pierwszy, to moge sama ustalić stawkę amortyzacji.
    Chce sie upewnić czy rzeczywiście tak można. Nie wiem tylko do jakiej grupy
    zaliczyć te maszynę. Licze na pomoc.
    Dzikuję.

  • 3. Data: 2003-10-22 21:40:10
    Od: "Salhira" <s...@w...pl>

    Dziękuje. Pozdrawiam.
    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

  • 4. Data: 2003-10-23 07:06:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2003, Salhira wrote:

    >+ Dziękuje.

    Proszę.
    Zeznaj co to była za strona:
    [...]
    >+ > >+ własciciela? Wyczytałam w poradniku na stronie www.firma.pl,
    >+ >
    >+ > Ta... a w której firmie ?
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-23 14:31:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2003, Salhira wrote:

    >+ No to taka strona...z poradami dla prowadzących dg. www.firma.pl.

    Zlituj się. Sprawdzałaś ??
    Tłumaczę że www.firma.pl zawiera takie treści jak:

    +++++
    * Skorzystaj z tego adresu internetowego!
    * Tanie utrzymanie Twoich stron www!
    * Prosty adres internetowy kojarzšcy się z nazwš Twojej firmy!
    * Bez koniecznoœci ponoszenia opłat dla NASK za rejestrację domeny!
    -----

    To jest strona firmy prowadzącej strony innych firm, i dopóki
    nie podasz *pełnego adresu* to sobie mogę... googlem czegoś
    szukać. Nie chce mi się ;>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-10-23 17:40:22
    Od: "Salhira" <s...@w...pl>

    No to taka strona...z poradami dla prowadzących dg. www.firma.pl. Oczywiście
    pomyliłam sie - 6 miesięcy a nie 60 :-). A tak przy okaxji...rzuc na nią
    okiem i zaopiniuj czy to dobra stronka. Pozdrawiam.

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

  • 7. Data: 2003-10-23 20:46:55
    Od: "Salhira" <s...@w...pl>

    opsssss....sorcia......zlitowałam sie i sprawdziłam.....zjadłam cos z
    adresu....www.firma.onet.pl zdaża sie....:-)

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...