    From: "Anax WRC" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odnaleziona faktura
    Date: Sat, 24 May 2008 20:33:27 +0200

    > On Fri, 23 May 2008, Anax WRC wrote:
    >
    > Ustawa lezy tu:
    > http://www.gofin.pl/5,36,28340,0.html
    > ... a stosowny cytat brzmi:
    > "nie przekracza 3.500 zł; wydatki poniesione na ich nabycie stanowią
    > wówczas koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania".
    > Akcent na ostatnią frazę.

    no i tak wlasnie sie stalo, zaczalem z tego korzystac w maju, tak opisalem
    rowniez na fakturze:)
    wiec tu sprawe mamy jasna:)

    > Jak ktoś myśli, że wyposażenie ujmuje się w kosztach w dniu zakupu
    > to rzekłbym że... myśli ;)
    > (jak US przyjdzie na kontrolę, to wyposażenie ma być "używane", czyli
    > wyjęte z pudełka itepe).

    no ale oczywiscie nie ma przeciwwskazan zeby zaczac uzywac wyposazenie w
    dniu zakupu:)
    choc dalo mi to do myslenia w kwestii piaskarki ktora kupilem rok temu i
    jeszcze nie mialem czasu wyjac jej z pudelka:) chyba wiec musze wyjac ja z
    pudelka, wsypac troche piasku i bedzie jak uzywana:)

    tak mi sie wlasnie wydawalo. Taki numer przeszedlby chyba tylko z paliwem np
    na samochod osobowy , czyli tam gdzie mi nie przysluguje odliczenie VAT.
    Wtedy wrzucam brutto, a w kazdym innym przypadku VAT nie jest kosztem.

    > To my mu gratulujemy, że jeszcze kontrola do niego nie zawitała ;)

    lepiej odpukac:)

    > Weź waść tę ustawę:
    > http://www.gofin.pl/5,36,28340,0.html
    > ...i przeczytaj sobie jeszcze raz, nalepiej NA GŁOS :> (nie do końca
    > żartuję) cytat: "w tej części, w której zgodnie z przepisami o podatku
    > od towarów i usług podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty lub zwrot
    > różnicy podatku od towarów i usług"
    > Cytat jest z art. 23, cała reszta VAT *nie jest kosztem*.

    ooo no wlasnie , nie jest kosztem

    > Nikogo nie obchodzi, czy podatnik z prawa SKORZYSTAŁ, przepis jasno
    > określa że warunkiem jest PRZYSŁUGIWANIE.

    > Jak dla mnie sprawa jest prosta niczym drut kolczasty i jasna jak
    > słońce o północy (a co, przestaje być jasne? ;)):
    > - VAT jak piszesz (mamy "następny okres rozliczeniowy")

    tak tez zrobilem, czyli normalnie wpis do kpir i wpis do ewidencji VAT

    > - a netto na zasadzie "dlaczego by nie".

    no ale nie ma jakiegos czasowego ograniczenia?w sensie np tylko 2 mce po
    teminie wystawienie faktury? a pozniej musze brac duplikat...

    > pzdr, Gotfryd

    pzdr rowniez
    Anax

    ps